دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1396 - 12:08
پورکاظمی خبر داد:

5 آزمون در رشته‌های علوم پزشکی فردا برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از برگزاری 5 آزمون در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، دندانپزشکی و داروسازی از صبح فردا خبر داد.
کد خبر : 198048

دکتر محمدحسین پورکاظمی درباره آزمون‌های حوزه علوم پزشکی که از فردا برگزار می‌شوند به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «فردا 5 آزمون در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود که مربوط به رشته‌های علوم آزمایشگاهی، داندانپزشکی و داروسازی است.»


او افزود: «اولین آزمون دوره تکمیلی رشته علوم آزمایشگاهی بر اساس مصوبه مجلس فردا ساعت 9 صبح برگزار می‌شود، در این آزمون 437 نفر شرکت کرده‌اند و ظرفیت پذیرش حداکثر 25 نفر است.»


رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت افزود: «آزمون دانش‌اموختگان خارج از کشور رشته دندانپزشکی آزمون بعدی است که فردا در دو گروه برگزار می‌شود و دانش‌آوختگان براساس شرایط خود می‌توانند در یکی از این دو آزمون شرکت کند. در این آزمون‌ها به ترتیب 79 و 350 نفر شرکت کرده‌اند. این آزمون برای سنجش مدرک دانش‌اموختگان است و ظرفیت برای آن تعریف نشده است.»


پورکاظمی ادامه داد: «آزمون چهارم مربوط به دانش‌اموختگان خارج از کشور در رشته داروسازی است و 146 نفر شرکت‌کننده دارد.»


به گفته او؛ آزمون پنجم هم آزمون ارزشیابی ارتقای دانش‌آموختگان خارج از کشور است که 125 نفر برای پذیرش در آن شرکت کرده‌اند.


او درباره زمان اعلام نتایج این آزمون‌ها گفت: «بعد از برگزاری این آزمون‌ها، اولویت‌ ما اعلام نتایج اولیه ازمون ارشد پزشکی است از این رو فعلا زمان‌بندی خاصی برای اعلام نتایج این آزمون‌ها تعریف نکرده‌ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته