دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1396 - 10:09

هشدار عفو بین‌الملل درباره اعدام قریب‌الوقوع 14 عربستانی

عفو بین‌الملل نسبت به اعدام قریب‌الوقوع 14 عربستانی به‌دنبال یک محاکمه دسته‌جمعی هشدار داد.
کد خبر : 197987

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد عفو بین‌الملل در واکنش به اقدام دادگاه عالی عربستان درباره صدور حکم اعدام 14 مرد که همگی سعودی بودند گفت: «چندین اتهام علیه این افراد مطرح است که در میان آن‌ها می‌توان اغتشاش، سرقت مسلحانه و شورش مسلحانه علیه حاکمان کشور را بیان کرد.»


سماح حدید، مدیر کمپین‌ها در دفتر منطقه‌ای عفو بین‌الملل در بیروت تاکید کرد امضای سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در حال حاضر مانع از اعدام این محکومان می‌شود.


حدید تصریح کرد: «رای دادگاه عالی عربستان نتیجه تدابیر حقوقی صوری است که مطابقتی با معیارهای دادگاه‌های عادلانه بین‌المللی ندارد و نابودی مخالفان به ویژه مخالفان سیاسی را هدف قرار می‌دهد.»


عفو بین‌الملل تصریح کرد دادگاه عالی عربستان روز یکشنبه 15 شهروند عربستانی دیگر را به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرد.


مقام‌های سعودی در ‌ماه‌های اخیر به بازداشت‌های مخالفان سیاسی به‌طور مشخص در استان شیعه‌نشین قطیف در شرق کشور اقدام کرده‌اند.


11 ژوئیه (20 تیر) مقام‌های سعودی چهار نفر را به اتهام ارتکاب جرایم تروریستی اعدام کردند، در حالی که وزارت کشور عربستان مدعی شده بود آن‌ها علیه پلیس دست به حمله و اغتشاش زده‌ بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته