دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1396 - 01:20

ماراتن فوتبال در لیگ هفدهم امشب استارت می‌خورد/ تقابل خوزستانی‌ها با سرخابی‌های پایتخت

لیگ برتر با همه زشتی‌ها و زیبایی‌هایش از امشب آغاز می‌شود.
کد خبر : 197939

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از امشب با برگزاری 4 مسابقه آغاز می‌شود و بار دیگر هیجان و تب فوتبال در بین علاقه‌مندان بالا می‌رود. همچون فصل‌های گذشته همه نگاه‌ها به تیم‌های مدعی است و تیم‌های پرسپولیس و استقلال که اتفاقا تلاش فراوانی کرده‌اند تا قهرمان لیگ برتر شوند مدعی اصلی فتح جام هفدهم هستند. بعد از سرخابی‌های پایتخت تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن هم در صف مدعیان این دوره لیگ هستند. تراکتورسازی با محرومیت‌ از جذب بازیکنان مواجه بود و از صف مدعیان خارج شده و فولاد و استقلال خوزستان قطعا نمی‌توانند بخت آنچنانی برای فتح لیگ داشته باشند. پیکان و سایپا همچون فصل‌های قبل در رده‌های میانی می‌خواهند بمانند. تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان هم چندمین حضور درلیگ برتر را تجربه می‌کنند. صنعت‌نفت‌ آبادان و گسترش فولاد نمی‌خواهند مدعی سقوط باشد اگر چه نفت‌تهران، پارس جنوبی‌جم و سپیدرود رشت نیز نمی‌خواهند سقوط را تجربه کنند.


* پنج‌شنبه 5 مرداد


سیاه‌جامگان – ذوب‌آهن


شاگردان اکبر میثاقیان دیگر در این فصل نمی‌خواهند در هفته‌‌هایپایانی برای بقا بجنگند و برای همین هم تلاش خواهند کرد تا از همان هفته اول برای پیروزی به مصاف حریفان بروند. به نظر می‌رسد مشکلات مالی سیاه‌جامگان در این فصل کمتر از قبل شده است. حریف نماینده مشکی‌پوش مشهد در این هفته ذوب‌آهن است. تیمی که با نشاندن امیر قلعه‌نویی بر روی نیمکت خود می‌خواهد یک بار دیگر سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد. سبزپوشان اصفهانی در این فصل تغییرات زیادی نداشتند و با جذب اسماعیل شریفات و حمید بوحمدان به جای جری بنگستون و مهرداد قنبری لیست خود را برای نیم فصل نخست لیگ برتر این فصل بسته‌اند. این در حالی است که سیاه‌جامگان بیشتر بازیکنان بومی را جذب کرده است. حضور پسر میثاقیان در ترکیب سیاه‌جامگان از نکات جالب این فصل این تیم است.


استقلال خوزستان – تراکتورسازی


آبی های خوزستان در حالی وارد رقابت‌های این فصل شده‌اند که بار دیگر عبدالله ویسی را روی نیمکت خود می‌بینند. مربی که توانست دو فصل پیش این تیم را در میان تعجب همگان قهرمان لیگ برتر کند. هر چند مشکلات مالی فراوان استقلالی‌ها در فصل پیش باعث کوچ اکثر بازیکنان تاثیرگذار این تیم شده و ویسی با تیمی جدید به لیگ برتر آمده است. حریف هفته نخست آبی‌های خوزستان تراکتورسازی تبریز است. تیمی که محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالات نگذاشت بازیکن جدیدی را جذب کند و این موضوع می‌تواند کار را برای یحیی گل‌محمدی سخت کند. مربی جوانی که کارنامه موفقی از خود به‌جا گذاشته است.


نفت تهران – سپیدرود رشت


نفتی‌ها در حالی سوپرجام را به 3 گل به پرسپولیس واگذار کردند که شب قبل از مسابقه شاهد جدایی علی کریمی سرمربی‌شان و حضور حمید درخشان بودند. مشکلات بسیار زیاد مالی این تیم که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز هست باعث شده که هنوز بازی‌های شروه نشده خیلی‌ها از این تیم به عنوان یکی از نامزد‌های سقوز نام ببرند. در طرف مقابل سپیدرود که پس از 50 سال حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را تجربه می‌کند امیدوار است به پشتوانه هوادارانش در لیگ برتر بماند و شاید خوش‌شانس بوده در هفته اول با نفتی روبه‌رو می‌شود که با مشکلات فراوان مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند.


پرسپولیس – فولاد


سرخ‌پوشان پایتخت باز هم مدعی اول قهرمانی هستند و می‌خواهند از عنوانی که فصل گذشته با اقتدار به‌دست آوردند دفاع کنند. شاگردان برانکو تمرینات پیش‌فصل خوبی را پشت‌سر گذاشتند و با قهرمانی در سوپرجام آمادگی خود برای موفقیت دوباره در لیگ برتر را به رخ همگان کشیدند. پرسپولیس با جذب سیامک نعمتی، گادوین منشا، شجاع خلیل‌زاده و شایان مصلح نیمکت خود را تقویت کرد و حالا آماده است تا برابر فولاد استارت خود برای قهرمانی در لیگ را بزند. در سمت مقابل فولاد که فصل گذشته نمایش جالبی در لیگ برتر نداشت با آوردن سیروس پورموسوی که نمایش قابل قبولی در استقلال خوزستان داشت و آوردن رحیم زهیوی، آرش افشین، پیمان شیرزادی و علی‌اصغر عاشوری ستاره‌های آبی‌پوش خوزستانی به دنبال حفظ آبرو در ورزشگاه آزادی است.


* جمعه 6 مرداد


گسترش فولاد – پارس جنوبی جم


با جدایی فراز کمالوند از گسترش مسئولان این تیم لوکا بوناچیچ کروات را که در چندین تیم لیگ برتری مربیگری کرده به عنوان سرمربی انتخاب کردند. گسترش فصل پیش هشتم شد و این فصل با مدیرعاملی هوشنگ نصیرزاده می‌خواهد رتبه‌ای بهتر را به دست آورد. حریف این هفته آنها قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول آزادگان است و اولین تجربه خود را در لیگ برتر پشت‌سر خواهد گذاشت. پارس جنوبی جم با مهدی تارتار به‌دنبال این است که در لیگ برتر هم موفق باشد. مهدی زبیدی و محسن فروزان را مهم‌ترین خریدهای این تیم باید دانست و البته جدایی مهدی طیبی و رفتن او به القطر هم به ضرر جمی‌ها شد.


سپاهان – سایپا


زردپوشان اصفهانی مدتی است از قهرمانی فاصله گرفته‌اند و این فصل می‌خواهند جام بگیرند. زلاتکو کرانچار که در اواخر فصل پیش دوباره سرمربی سپاهان شد حالا می‌خواهد تیمش را در زمره مدعیان قرار دهد. او برای تحقق شعار ما سپاهانیم و حالا حالاها قهرمانیم مهره‌های اثربخشی نظیر ساسان انصاری، پورقاز، شاهین ثاقبی، کایرو و مروان حسین را جذب کرد. در طرف مقابل سایپا با آوردن علی دایی که فصل پیش نفت تهران را قهرمان جام حذفی کرد می‌خواهد در لیگ هفدهم کابوس سقوط را حس نکند و حتی به موفقیت‌های مهمی برسد.


پیکان – پدیده


مجید جلالی فصل پیش پیکان را پنجم کرد و اگر چند امتیاز بیشتر می‌گرفت حالا تیمش سهمیه آسیایی هم داشت. او این فصل چند مهره با ارزش مانند گادوین منشا و سیامک نعمتی را از دست داد ولی آقا معلم باز هم با بازیکن سازی به دنبال آن است تا تیمی صاحب سبک را به لیگ برتر بفرستد. در سمت دیگر زمین رضا مهاجری این فصل با جذب مهره‌های صاحب نامی چون محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری، محمدرضا خانزاده و بابک حاتمی به‌دنبال نتایجی بهتر از فصل قبل است و می خواهد در لیگ هفدهم رتبه‌ای بهتر از یازدهمی لیگ شانزدهم به دست آورد.


صنعت‌نفت آبادان – استقلال


برزیل آبادان فصل پیش در منطقه سقوط قرار داشت اما در لیگ برتر ماند و مسئولان این تیم ترجیح دادند تا فراز کمالوند را جایگزین فیروز کریمی کنند. عملکرد نسبتا خوب کمالوند در گسترش فولاد عامل حضور این مربی در آبادان شده و این مربی قصد دارد تا با این تیم نتایج ارزشمندی را کسب کند. حریف هفته نخست زردپوشان آبادانی استقلال تهران است. تیمی که با جذب مهره‌های نامداری نظیر پژمان منتظری، مجتبی جباری، داریوش شجاعیان، سجاد شهباززاده و حسن بیت‌سعید می‌خواهد جام قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد. علیرضا منصوریان فصل پیش چند باری خطر اخراج را هم حس کرد ولی با حمایت هیات مدیره توانست استقلال را از پایین جدول به نایب‌قهرمانی برساند. منصوریان که به گفته پیشکسوتان استقلال نقاط ضعف تیمش را پوشش داده در هفته نخست چند غایب دارد ، این موضوع می‌تواند نتیجه‌گیری آبی‌ها در هفته نخست را به خطر بیاندازد. به‌خصوص که هوای گرم آبادان اگر چه بازی در ساعت 9 شب است ولی کار را برای شاگردان منصوریان دشوارتر می‌کند. منصوریان در این بازی پادوانی، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت، مهدی قائدی، امید نورافکن و مجید حسینی را با حکم کمیته انضباطی در اختیار ندارد و همه این‌ها در شرایطی است که مجتبی جباری و سرور جباروف هم هنوز به شرایط کامل بازی کردن نرسیده‌اند تا استقلال مشکلات زیادی برای بازی با صنعت‌نفت داشته باشد.


اسامی داوران و برنامه هفته اول؛ گرامیداشت دهه کرامت و روز اهدا خون


پنجشنبه 5 مرداد 96


پرسپولیس - فولاد خوزستان - ورزشگاه آزادی تهران - ساعت 21‏


داوران: محمدحسین زاهدی فرد، محمدرضا منصوری، رحیم شاهین، رضا عادل – ناظر: حسین عسگری


استقلال خوزستان – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 21


داوران: یاسر همرنگ، رضا سخندان، یعقوب سخندان، سیدمهدی مرجان زاده – ناظر: ابراهیم میرزابیگی


سیاه‌جامگان مشهد - ذوب آهن اصفهان- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود- ساعت 20:45‏


رحسن اکرمی ، بابک داوری، محمدرضا مدیر روستا، علی بای – ناظر: محمود رفیعی


نفت تهران – سپیدرود رشت - ورزشگاه تختی تهران- ساعت 21‏


داوران: سیدمهدی سیدعلی، جلیل شعرانی، فرهاد مروجی، سعید رحیمی مقدم – ناظر: مسعود عنایت


جمعه 6 مرداد 96


پیکان تهران– پدیده خراسان- ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 20:45‏


داوران: جواد رحیم زاده ، سعید قاسمی، حمید سبحانی، جواد محمدی – ناظر: اسماعیل صفیری


گسترش فولاد تبریز - پارس جنوبی جم- ورزشگاه یادگار امام (ره) - ساعت 20‏


داوران: محمدحسین ترابیان، علی دودانگه، مهدی شفیعی ، کمیل غلامی – ناظر: محمدرضا فلاح


فولاد مبارکه سپاهان – سایپا تهران- ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 20:30‏


داوران: پیام حیدری، حسن ظهیری، سجاد طوری، علی صفایی – ناظر: علیرضا یزدانی


صنعت نفت آبادان – استقلال تهران- ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 21‏


داوران: موعود بنیادی فر، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی عالیقدر، وحید صالحی – ناظر: خداداد افشاریان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته