دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 16:31
در همایش هدایت تحصیلی و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی واحد رامسر عنوان شد

چهار استراتژی برای انتخاب مناسب در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

همایش هدایت تحصیلی و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی ویژه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ و اولیای دانش آموزان با حضور استادان دانشگاه و مشاوران بر‌تر شهرستان‌های تنکابن و رامسر در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.
کد خبر : 197855

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در این مراسم گفت: کیفیت آموزشی در غرب استان مازندران بسیار متمایز بوده و سطح فرهنگی موجود در منطقه باعث شده تا داوطلبان و به خصوص خانواده‌ها نگاه ویژه‌ای به مقوله تحصیل داشته باشند.


دکتر علی خلخالی افزود: ایجاد فرصتی مناسب برای مطرح کردن دغدغه‌های خانواده‌ها و قرار دادن آن‌ها و داوطلبان در موقعیت تصمیم گیری خوب یکی از وظایف و رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر است.


وی با تاکید بر دقت در راهنمایی دانش آموزان و اولیا در بحث هدایت تحصیلی گفت: چهار استراتژی برای یک انتخاب مناسب وجود دارد، انتخاب رشته محور، دانشگاه محور، شهر محور و ترکیبی از این سه استراتژی. انتخابی که داوطلبان امروز انجام می‌دهند نیازمند یک نوع آینده پژوهی تحصیلی است یعنی تصمیم گیری برای ۴ سال آینده با شرایطی که در آن زمان وجود دارد. بنابراین پیش بینی و تصمیم گیری برای آینده بسیار سخت و دشوار بوده و نیاز به مطالعه و مشاوره با افراد متخصص دارد.


خلخالی ادامه داد: در کنار انتخاب درست، کیفیت کار خوب در دانشگاه تعیین کننده آینده آن شخص است یعنی وارد شدن در یک دانشگاه خوب و مطرح تضمین کننده موفقیت آینده فرد نیست. بدون تردید برای آن دسته از دانشجویانی که با کیفیت مطلوب درس می‌خوانند موقعیت‌های شغلی بهتری فراهم است.


دکتر مرتضی درجانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، مهندس عیسی درجانی مشاور کانون قلم چی رامسر، علی اکبر ایمان پرور مدیر کانون قلم چی تنکابن و دکتر عیسی خاتمی و جلیل غدیری از مشاوران و استادان بر‌تر رامسر هم در این همایش افزون بر ارائه توضیحات لازم به پرسش‌های داوطلبان و خانواده‌ آن‌ها پاسخ دادند.


از اتفاقات جالب این همایش حضور سرزده تعدادی از گردشگران و مسافران بود که به محض اطلاع از برگزاری آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با علاقه‌مندی در این جلسه شرکت و ابزار خرسندی کردند.


اجرای موفق این همایش که به عهده دکتر بهنام محتشم خانی عضو هیأت علمی واحد رامسر و از مدرسان صاحب نام و فرهیخته فیزیک در تنکابن و رامسر بود مورد قدردانی حضار قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته