دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 14:33

بانک اطلاعاتی وضعیت معادن در مناطق محیط زیستی تهیه شد

برای نخستین بار در سازمان حفاظت محیط زیست بانک اطلاعاتی وضعیت معادن در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان توسط گروه بررسی‌های جغرافیائی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق تهیه شد.
کد خبر : 197787

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست، حمید گشتاسب میگونی، مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر اظهار کرد: برای اولین بار در سازمان حفاظت محیط زیست بانک اطلاعاتی وضعیت تداخلی معادن کشور با مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شد.


وی تصریح کرد: دردوره زمانی ۶ ماهه گروه بررسی‌های جغرافیائی این دفتر توانست نسبت به روی‌هم گذاری لایه‌های اطلاعاتی معادن در ۸ کلاس درخواست اکتشاف، گواهی کشف، مجوز برداشت، پروانه بهره‌برداری، پروانه اکتشاف، شن و ماسه و طرح‌ها و تطبیق آن با مناطق چهارگانه به تفکیک استانی، طبقات مدیریتی و منطقه‌ای اقدام و اطلاعات بسیار گسترده و مفیدی از وضعیت معادن در مناطق تهیه کند.


گشتاسب میگونی ادامه داد: تمام این اطلاعات در سامانه اطلاعات جغرافیائی و بانک اطلاعاتی تهیه و ۱۸۸۰ لایه اطلاعاتی و متعاقب آن نقشه‌های مرتبط تهیه شد که این مهم گام بسیار ارزشمندی در ارزیابی وضعیت مناطق چهارگانه و برنامه‌های پیش رو خواهد داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: معادن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته