دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 13:35

ادامه بدرفتاری استرالیا با پناهجویان

کمیسیاریای عالی سازمان ملل متحد از نحوه برخورد دولت استرالیا با پناهجویان به شدت انتقاد کرد.
کد خبر : 197747

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک تایمز، کمیسیاریای عالی سازمان ملل متحد انتقادهایی را علیه دولت استرالیا به خاطر بازداشت و نگهداشت برخی پناهجویان در خارج از کشور در حالی که شرایط لازم را برای زندگی در خاک استرالیا دارند، مطرح کرد.


فلیپو گراندی کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، دیروز بیان کرد ما با دولت استرالیا به توافق رسیده بودیم تا پناهجویان آسیب پذیر که ارتباطات خانوادگی نزدیک در استرالیا دارند در نهایت مجاز به اقامت در آن کشور بشوند اما به تازگی دولت استرالیا اعلام کرده است این پناهجویان پذیرفته نخواهند شد و آنها و عده‌ای دیگر در نائورو و مانوس همچنان باید در بازداشتگاه‌ها باقی بمانند یا به کامبوج و ایالات متحده انتقال پیدا کنند. پیتر داتون وزیر مهاجرت استرالیا روز 1 مرداد گفته بود: «پناهندگان به استرالیا نمی‌آیند!»


چهار سال پیش دولت استرالیا برای مقابله با ورود پناهجویان و مهاجران اقتصادی اعلام کرده بود کسانی که خود را با قایق از راه دریا به سواحل استرالیا برسانند به جزایر نائورو و مانوس فرستاده خواهند شد. اسکان اجباری پناهجویان در این جزایر موجی از انتقادهای نهادهای حقوق بشری و فعالان مدنی را علیه دولت استرالیا، به همراه داشته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته