دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر ولایتی در برنامه «مجله دانشگاه» مطرح کرد:

هیچ دانشگاهی به وسعت دانشگاه آزاد اسلامی در جهان وجود ندارد

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد این دانشگاه با دارا بودن حدود یک میلیون و 600 هزار دانشجو، حدود 70 هزار نفر اساتید تمام وقت و نیمه وقت و 40 هزار کارمند بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به شمار می‌رود.
کد خبر : 197628

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ‌دکتر علی اکبر ولایتی در برنامه مجله دانشگاه گفت: «ما هیچ دانشگاه حضوری با این وسعت و کثرت دانشجو و استاد در جهان نداریم. دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود یک میلیون و 600هزار دانشجو، حدود 70هزار نفر اساتید تمام وقت و نیمه وقت و 40هزار کارمند بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به شمار می‌رود».


در ادامه این برنامه دکتر علی محمد نوریان، سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزود: این دانشگاه در دوره‌‎های اولیه به ناچار به صورت متمرکز اداره می‌شد اما هم اکنون تیم‌هایی مسئول بررسی و ساماندهی ساختارهای پژوهشی و مهندسی دانشگاه شده‌اند. هدف اصلی دانشگاه چابک سازی است البته باید توجه داشت که چابک سازی به معنای اخراج و یا کاهش مدیران نبوده بلکه نوعی تبیین در وظایف افراد است.»


همچنین دکتر عبدالله جاسبی، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد نیز در این برنامه گفت: «یکی دیگر از نکات مورد توجه، اشتغالی است که دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است. ما حدود 80هزار نفر عضو هیات علمی و پرسنل مستقیم و غیر مستقیم داریم که حقوق این افراد از سوی دانشگاه پرداخت می‌شود.»


او ادامه داد: «دانشگاه آزاد حدود 100 هزار شغل ایجاد کرده است و در این زمینه می‌توان به 20 میلیون فضای آموزشی دانشگاه آزاد اشاره کرد که به دست پیمانکاران و شرکت‌های خارج از دانشگاه سپرده شد و ایجاد اشتغال کرد.»


از سوی دیگر دکتر علیرضا منادی سفیدان، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد هم در ادامه این برنامه به دانش‎آموختگان اشاره کرد و افزود: «در دو سال گذشته حدود 1323نفر از اساتید دانش آموخته دانشگاه‌های دولتی جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند. در سال جاری نیز بالای 350نفر از اساتید جذب دانشگاه آزاد شده‌اند که امیدواریم این تعداد در سال‌های آینده به رقم بالای 5 هزار نفر برسد و دانشگاه آزاد موجب افزایش اشتغال زایی بیشتر در کشور شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته