دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) :

دکتر ولایتی مهمان مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: دکتر ولایتی مهمان مراسم مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد می‌شود.
کد خبر : 197551

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، اکبر شیخ ظهر امروز در نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که در تالار جلسات این بنیاد برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: دهه کرامت، دهه شادی، شورونشاط است که بر همین اساس شعار عملکرد امسال ما در این جشنواره «در شادی اهل‌بیت(ع) شادباشید» است.


وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره در 31 استان 332 برنامه در سطح ملی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره پانزدهم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 80.9 درصد رشد داشته است.


شیخ با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ، اظهارکرد: مجموع آثاری که تاکنون به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است شامل 929 هزار و 489 اثر است که این رشدی بالغ‌بر 87 درصدی ارسال آثار در سطح ملی و بین‌المللی را نشان می‌دهد.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با تاکید براینکه یکی از مهم‌ترین تأثیرات این جشنواره بایستی ترویج و گسترش فرهنگ رضوی و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی باشد، تصریح کرد: لطف خداوند و عنایت حضرت رضا(ع)و روحیه تعامل، همکاری و همدلی همه مجموعه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) باعث رشد این دوره جشنواره شده است.


وی با توجه به تعطیلات تابستان، مدت برگزاری جشنواره را از مردادماه تا آبان ماه جاری اعلام کرد و افزود: 257 هزار و 325 نهاد و سازمان در اجرای این دوره از جشنواره با بنیاد همکاری داشتند که این تعداد در سال گذشته 42 هزار و 509 سازمان و نهاد بوده است.


وی دراین نشست از انتقال دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی از تهران به مشهد خبر داد و گفت: راه‌اندازی موسسه احیا امر ولایت در حوزه انتشار محصولات و تولیدات بنیاد و نمایشگاه دائمی جهت فروش و نمایش آثار از دیگر اقدامات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سال جاری بوده است.


وی همچنین از افتتاح نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی در سه استان زنجان، گلستان و قم در دهه کرامت خبرداد و افزود: دفتر نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی روز پنجشنبه پنجم مردادماه جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.


شیخ با بیان اینکه همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در تاریخ نهم مردادماه جاری در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود، اظهار کرد: در این برنامه پانزده نفر از بانوان فرهیخته جهان اسلام حضور دارند و آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد مقدس سخنرانی می‌کنند.


وی همچنین از برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در تاریخ یازدهم مردادماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و افزود: در این برنامه نیز 80 خادم رضوی در عرصه بین‌المللی و 100 خادم فرهنگ رضوی داخلی حضور دارند.


وی ادامه داد: دکتر ولایتی، آیت‌الله محسن قمی؛ معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و ریاض حسین پیرزاده؛ وزیر امور بین ایالتی پاکستان نیز ازجمله مهمانان این مراسم بین‌المللی هستند.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از برگزاری مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در 12 مردادماه جاری از ساعت 17 تا 19 عصر در سالن همایش‌های صداوسیمای خراسان رضوی خبرداد و گفت: این مراسم با حضور چهار خادم رضوی داخلی، چهار خادم رضوی خارجی و سه مهمان به همراه رونمایی از کتاب برگزار می‌شود.


وی گفت : در این جشنواره دو هزار و 200 نهاد آموزشی و دانشگاهی با بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همکاری می کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اکبر ولایتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته