دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 16:53

وقتی منطق لیگ زیر سوال می‌رود/ فروش امتیاز فولاد نوین به یکی از تیم‌های نفتی

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: امتیاز تیم فولاد نوین اهواز به یکی از تیم‌های صنعت نفت آبادان و یا مسجدسلیمان واگذار خواهد شد.
کد خبر : 19753

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان اظهار داشت: «دو تیم نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان مدنظر ما برای انتقال امتیاز فولاد نوین هستند که در روزهای آینده در خصوص اینکه این تیم به کجا برود تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.»


درباره اظهار نظر مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان دو نکته اساسی وجود دارد؛ اول اینکه در صورتی که امتیاز فولاد نوین به یکی از دو تیم نفت مسجد سلیمان یا نفت آبادان واگذار شود، منطق برگزاری لیگ به طور کل زیر سوال می رود. نفت مسجد سلیمان در لیگ چهاردهم نتوانست امتیازات زیادی را کسب کند و به لیگ دسته اول سقوط کرد. قاعدتا وقتی تیمی به لیگ دسته اول سقوط می کند نمی تواند در فصل آینده باز هم در لیگ برتر حاضر شود چرا که در غیر این صورت باید واژه «سقوط تیم» را از ادبیات فوتبال کشورمان حذف کنیم.در مورد تیم نفت آبادان نیز وضعیت به همین صورت است. اگر امتیاز تیم فولاد به تیم نفت آبادان منتقل شود بیشترین اجحاف در حق تیم های نظیر پارسه تهران، پاس همدان و مس کرمان صورت می گیرد چرا که این تیم ها در رقابت‌های دسته اول جایگاه بهتری نسبت به تیم نفت آبادان در جدول داشتند.


اگر قرار بر خرید فروش امتیازی تیم‌ها است پیشنهاد می شود واژه‌هایی نظیر «سقوط و صعود تیم ها» از ادبیات فوتبال ایران حذف شود. مسابقات لیگ برتر زمانی دارای اعتبار می شود که پدیده های نوظهوری مثل خرید و فروش امتیاز در آن انجام نگیرد. چنین اتفاقاتی را در لیگ محلات اکثر کشورها مشاهده نمی‌کنیم اما ظاهرا در لیگ حرفه ای ایران چنین مواردی طبیعی است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته