دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1396 - 11:53
از قوانین تامین اجتماعی بیشتر بدانیم؛

انواع از کارافتادگی بیمه شده در تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: کمیسیون پزشکی به عنوان مرجع اصلی تشخیص از کارافتادگی و میزان آن برای بیمه شدگان است و این سازمان سه حالت برای از کار افتادگی بیمه شده پیش بینی کرده است.
کد خبر : 197402

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، طبق ماده ٧٠ قانون تامین اجتماعی، بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک معالج، بیماری آنان غیرقابل علاج تشخیص داده می‌شوند و پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه توانبخشی یا اشتغال چنانچه طبق نظر کمیسیون‌های پزشکی توانایی خود را کلا یا بعضا از دست داده باشند، از کارافتاده تلقی می‌شوند.


بر اساس این گزارش، چنانچه میزان کاهش قدرت کار بیمه شده بین ٣٣ تا ٦٦ درصد و به علت حادثه ناشی از کار باشد از کارافتاده جزئی شناخته می‌شود.
همچنین اگر درجه کاهش قدرت کار بیمه شده بین ١٠ تا ٣٣ درصد و موجب آن حادثه ناشی از کار باشد، استحقاق دریافت غرامت نقص مقطوع را خواهد داشت.


براساس اعلام این سازمان، هرگاه درجه کاهش قدرت کار بیمه شده ٦٦ درصد و بیشتر باشد از کارافتاده کلی شناخته می‌شود. بیمه شده‌ای که در اثر حادثه ناشی از کار یا بیماری حرفه‌ای از کارافتاده کلی شناخته شود بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه استحقاق دریافت مستمری از کارافتادگی کلی ناشی از کار را خواهد داشت.


برای تعیین میزان از کارافتادگی جسمی و روحی بیمه شدگان و افراد خانواده آنها کمیسیون بدوی و تجدیدنظر پزشکی تشکیل خواهد شد.


براساس آمار سازمان تامین اجتماعی اکنون حدود سه میلیون مستمری‌بگیر وجود دارد که این افراد شامل بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگی می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمدصادق صیایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
۰
چهار ساله حین انجام کار از طبقه سوم افتادم و دچار تروما کمر و اسیب نخاعی گشتم الان با 5 سر عائله و مستاجری و کلی عوارض و درگیر بودن رگ غصب کمیسیون مرا از کار افتاده 62 درصد با حقوق 180 تومن کرده من گوشه خانه افتادم بااین حقوق باید چه کنم
علی قانع
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
۰
با سلام وخسته نباشی والا از نظر من پول ریختن در سازمان تامین اجتماعی تا ۵۰ سالگی اشتباه است انسان اول باید پس‌انداز درسازمان بخش بیمه عمر داشته باشد و بعدانوقت اقدام به بیمه تامین اجتماعی کند چون اگر شغل آزاد مثل شما که از ساختمان چند طبقه افتاده ‌‌ای و هیچ پوشش درست و حسابی نگرفتید اشتباه است الان هم دیر نیست شروع کنید و خود را اقدام به بازکردن این نوع بیمه‌ها کنید با تشکر از شما دوستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
۰
بیمه عمر یک کلاه برداری شیک میباشد، من 5 سال بیمه عمر ریختم و در آخر 10 درصد کمتر از پول خودم را دادن حتی سود هم ندادن، در صورتی که در اون 5 سال پولم را به هر چیزی میدادم چند برابر میشد.
سپیده ذوقی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
۰
با سلام بنده مشاور بیمه هستم دوستی که فرمودند بیمه عمر کلاه برداری شیک هست بنظرم ابتدا بدونن که بیمه برای جون شماست بانک که نیست فقط سود بده....اونم شما تو هر بانکی پولت رو بزاری بعد ۵سال پول اضافه ای بهت نمیدن که همون مبلغ خودتو میدن...در بیمه مبلغی برای پوششهای شما نگه داشته میشه ،در ضمن شما به بیمه تامین اجتماعی مراجعه کن بعد ۵سال بگو پولمو بدین ببین چی میگن...اصلا ببین بهت میدن؟؟!!؟
ضمن اینکه سوددهی در بیمه های عمر از سال دهم شروع میشه که بعلاوه سود مشارکت سوددهی قابل قبول و فوق العاده ای داره....البته نه هر بیمه عمری...اجازه بدید بگم خدمتتون که همه شرکتهای بیمه محترمن اما هر بیمه تخصص خودشو داره مثلا ایران تخصصش شخص ثالث هست ،اسیا حمل و نقل هست،پاسارگاد عمرو تامین آتیه ست ...همه ی بیمه ها مزایای یکسان ندارن... باید اطلاعاتمون کامل باشه بعد بیمه بشیم...
هلدینگ شایسته