دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 01:16
در گفت‌وگو با آنا؛

مهدی هاشمی‌نسب: برخی بازیکنان بر اثر مصرف مواد مخدر سکته کردند/ چه فایده‌ای دارد من بازیکن معتاد را معرفی کنم

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران گفت: سریال تکراری دوپینگ و اعتیاد بازیکنان، فقط با فرهنگ‌سازی درست می‌شود.
کد خبر : 197386

مهدی هاشمی‌نسب درباره تایید مصرف قلیان، سیگار و متادون از سوی برخی فوتبالسیت‌ها به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «آن موقعی که خیلی‌ها اطلاعی از مصرف مواد اعتیادآور نداشتند من در این رابطه مصاحبه کردم و از یکی از دردهای فوتبال ایران پرده برداشتم. امروز که با تست‌های پزشکی این مسئله اثبات شده چه فایده‌ای دارد که در‌این‌باره حرف بزنیم.»


وی افزود: «زمانی خیلی‌ها بنا به دلایلی از جمله نیاز مبرم به بازیکنان‌شان علاقه‌ای به صحبت درباره مصرف سیگار و قلیان نداشتند، حالا هم به نوعی دیگر این مسئله منحرف می‌شود. مصرف این مواد از گذشته بوده و هر روز هم شکل جدیدتری از آنها در اختیار بازیکنان قرار داده می‌شود. اگر چه این مسئله در برابر بسیاری از مشکلات فوتبال ما اصلا مهم نیست.»


مربی سابق سیاه‌جامگان خاطرنشان کرد: «کار من فوتبال بازی کردن، فوتبال دیدن و لذت بردن از آن است. اگر مسئولیت دیگری داشتم حتما راهکاری برای از بین بردن دردسرهای فوتبال‌مان پیدا می‌کردم. این فوتبال نیاز به آن دارد که درمان شود ولی برای حل مشکلات آن باید همت بالایی داشته باشیم چرا که بسیاری مشکلات ریشه قوی برای خود تنیده است.»


او درباره دیگر مشکلات فوتبال ایران گفت: «بزرگترین مشکل فوتبال ما بی‌قانونی است. البته قانون وجود دارد ولی این قانون برای تیم‌های ضعیف است. تیم‌های قدرتمند که در خیلی موارد شامل قانون نمی‌شوند. همه تیم‌های ما بدهکارند و به صورت دائمی هم از سوی فیفا تهدید می‌شویم. اخیرا هم که AFC نمایندگان آسیایی‌مان را تهدید کرده است. خوب برای این فوتبال چه نسخه‌ای را می‌توان پیچید که همه مشکلات آن حل شود؟»


هاشمی‌نسب تاکید کرد: «مادامی که این فوتبال دولتی باشد هر کسی به‌دنبال این خواهد بود که بخشی از آن را بکند و با خود ببرد. اگر فوتبال خصوصی شد آن وقت مدیران چون باید از جیب خود خرج کنند، خیلی سخت‌گیری‌ها را اعمال می‌کنند. دیگر سریال تکراری دوپینگ، اعتیاد بازیکنان، محرومیت از سوی فیفا، ندادن پول بازیکنان و غیره نخواهیم داشت. اگرچه فوتبال ایران با نمایش این سریال‌ها برای مردم تماشایی و جذاب شده است.»


ملی‌پوش سابق فوتبال ایران درباره اینکه خودش بازیکنی را می‌شناسد که به مصرف مواد اعتیادآور علاقه دارد؟ تصریح کرد: « معرفی من کمکی به فوتبال ما نمی کند. حل چنین مسئله‌ای با معرفی بازیکنی برطرف نمی‌شود. بازیکنان حریم خصوصی دارند و اگر در حریم خود این مسئله را رعایت کنند، دردسری ایجاد نمی‌شود. مثل در آلمان، انگلیس یا دیگر کشورها بازیکنان جلوی مردم دست به استعمال مواد اعتیادآور نمی‌زنند. در ایران هم تنها راه نجات فرهنگ‌سازی است.»


هاشمی‌نسب در مورد عوارض مصرف مواد اعتیادآور برای بازیکنان، بیان داشت: «هر کسی خربزه می‌خورد باید پای لرزش بنشیند. اگر برخی بازیکنان ما بر اثر مصرف این مواد سکته کردند یا هر مریضی دیگری سراغش آمد، فقط خودش جوابگو است برای مسئولان اهمیتی ندارد که بازیکن سکته کند و بمیرد. اینجا پول درآوردن و شهرت خیلی مهم‌تر از سلامت بازیکنان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب