دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 10:45
در گفت‌وگو با آنا؛

شاهرودی: باشگاه‌ها در اعتیاد بازیکنان مقصرند/ طاهری مقصر مشکلات پرسپولیس نیست

کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: باشگاه‌های ما در اعتیاد بازیکنان به سیگار، قلیان  و متادون مقصر هستند.
کد خبر : 197353

رضا شاهرودی در خصوص اینکه در تست‌های پزشکی ایفمارک برخی بازیکنان مصرف قلیان، سیگار، متادون و مواردی از این قبیل را داشته‌اند، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «جای تاسف دارد که مصرف مواد زیان‌‌آور برای برخی فوتبالیست‌ها باب شده است. ورزشکاران باید الگوی جامعه باشند و زمانی که اخباری این چنینی مطرح می‌شود چیزی جز ناراحتی به سراغ دیگر ورزشکاران و مردم علاقه‌مند به ورزش نخواهد آمد.»


او افزود: «مصرف سیگار در بین فوتبالیست‌های خارجی هم وجود دارد. خود من زمانی که در چین و ترکیه بازی می‌کردم هم‌تیمی‌هایی داشتم که سیگار می‌کشیدند ولی آنها هیچ‌وقت در انظار عمومی اقدام به چنین کاری نمی‌کردند چون برای طرفداران‌شان الگو بودند و نمی‌خواستند وجهه اجتماعی‌شان خراب شود. مصرف دخانیات در فرهنگ اسلامی ما قابل پذیرش نیست. امیدوارم که با راهکارهای فرهنگی این مسئله فیصله یابد و بهتر است مسئولان هم این موضوع را مطرح کنند تا با آن مقابله شود.»


هافبک سابق تیم ملی درباره اینکه علت گرایش فوتبالیست‌ها به سمت دخانیات چیست، اظهارداشت: «متاسفانه یک سری قراردادهای نجومی و رسیدن پول زیاد بازیکن را اغوا می‌کند و او به سوی تفریح‌های ناسالم می‌رود. در گذشته پول آنچنانی در فوتبال وجود نداشت و رسیدن به تیم‌های استقلال و پرسپولیس خیلی سخت و از آن سخت‌تر پوشیدن پیراهن تیم ملی بود. الان اکثر تیم‌ها وضعیت مالی دارند که براساس آن پول فراوانی به بازیکنان می‌دهند که بازیکن را به سمت کارهایی برده که آینده فوتبالی‌اش را به خطر می‌اندازد. در دوره ما بازیکنان علاقه‌ای به قلیان و سیگار نداشتند ولی در این دوره به‌خاطر پول فراوان و عدم آموزش شاهد رفتارهای پرخطری هستیم.»


وی درباره اینکه چگونه می‌توان مانع بازیکنانی شد که به سمت قلیان و سیگار نروند، بیان داشت: «باشگاه‌های ما در اعتیاد بازیکنان به سیگار، قلیان و متادون مقصر هستند. در ترکیه که من قرارداد بسته بودم در یکی از بندهای قراردادم این موضوع گنجانده شده بود که بازیکن اگر از ساعت 10 شب به بعد بیرون دیده شود، جریمه سنگینی می‌شود. در ایران هم باید این کار توسط باشگاه‌ها انجام شود. بازیکن باید کنترل شود و این حق مسلم باشگاه‌‌هاست. در این میان تر و خشک با هم می‌سوزند ولی از خیلی اشتباهات جلوگیری می‌شود.»


شاهرودی درباره اعتراضات اخیر بازیکنان پرسپولیس به عدم دریافت مطالبات‌شان و اینکه چرا با وجود قهرمانی در لیگ برتر و سوپرجام باز هم مشکل بازیکنان حل نمی‌شود، تصریح کرد: «پرسپولیس از سوی وزارت ورزش تغذیه می‌شود و قطعا باید مدیریت مالی مناسبی برای این تیم وجود داشته باشد. این موضوع که اسپانسر را باید خود باشگاه پیدا کند و به مرور بدهی‌های گذشته پرداخت شود، به نتیجه نمی‌رسد. بازیکن نباید قرارداد نجومی ببندد ولی وقتی چنین قراردادهایی بسته می‌شود طبق قرارداد باید پول‌ها داده شود چون بازیکنان براساس دریافتی‌شان اقدام به خرید اتومبیل و خانه می‌کند و چک می‌کشد وقتی نتواند به‌موقع پول را بدهد شرمنده فروشنده می‌شود.»


کاپیتان سابق پرسپولیس درباره انتخاب نشده هیات مدیره پرسپولیس درحالی که طاهری سرپرست باشگاه هم حق امضا ندارد، اظهارکرد: «برای من هم عجیب است که چطور استقلال نزدیک به یک ماه است صاحب هیات مدیره جدید شده ولی برای پرسپولیس کاری انجام نمی‌شود. ما نباید طاهری را مقصر مشکلات اخیر پرسپولیس بدانیم. او خیلی هم دوست ندارد در پرسپولیس بماند ولی با همه وجود تلاش می‌کند تا تیمش موفق شود.»


شاهرودی تاکید کرد: «مدیران باشگاه پرسپولیس به خاطر بدهی‌های مالی فراوانی که داشتند مانع جدایی مهدی طارمی که دلش با تیم نبود، شدند و 4 میلیارد تومان پول خواستند تا بتوانند بخش کوچکی از بدهی‌های قبلی‌شان را بدهند. به اعتقاد مشکل بدهی‌های پرسپولیس ریشه‌ای است و نباید در مقطع کنونی که تیم در جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد، وارد مسائل حاشیه‌ای شویم. بازیکنان صبور باشند تا به مرور زمان مشکلات حل شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته