دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1394 - 10:04

واحد گرمسار، میزبان همایش ملی قاچاق مواد مخدر، پیشگیری، تغییر الگوی مصرف، خانواده و جوانان

همایش ملی قاچاق مواد مخدر، پیشگیری، تغییرالگوی مصرف، خانواده و جوانان با حضور معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی هفتم خرداد جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار خواهد شد.
کد خبر : 19731

به گزارش خبرنگار آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و رئیس همایش گفت: همایش ملی قاچاق مواد مخدر، پیشگیری، تغییرالگوی مصرف، خانواده و جوانان هفتم خردادماه با حضور دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار خواهد شد.


دکتر طاهره میرساردو با اعلام این خبر افزود: همایش ملی قاچاق مواد مخدر، پیشگیری، تغییر الگوی مصرف ، خانواده و جوانان با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرماندهی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر استان سمنان، فرمانداری، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، پست، بهزیستی وزندان گرمسار، شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمسار، دانشگاه های آزاد اسلامی واحد سمنان، تهران جنوب، علی آباد کتول، یادگار امام خمینی(ره) و تهران غرب، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی و با سخنرانی جمعی از مسئولین کشوری و استانی در تالار آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، هفتم خردادماه برگزار خواهد شد.


سرپرست واحد گرمسار افزود: این همایش با محورهای : خانواده، جوانان، سوءمصرف مواد مخدر مدرن و صنعتی؛ اعتیاد، آسیب های اجتماعی و پیامدهای آن؛ ارزش های فرهنگی و مذهبی – مواد مخدر و اعتیاد؛ اعتیاد و تضعیف مشارکت و مسئولیت پذیری ؛ مواد مخدر ، اعتیاد و بهداشت فردی و عمومی؛ نهادهای آموزشی، رسانه های جمعی و پیشگیری از اعتیاد؛ خانواده ، گروه ها، سازمان های غیر دولتی و درمان اعتیاد ؛ موادمخدر، اعتیاد، افزایش هزینه ها و اثرات اقتصادی آن و قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و کنترل مرزها برگزار خواهد شد.


میرسادو افزود : با توجه به اهمیت موضوع و خطری که از این حیث جامعه و نسل جوان ما را تهدید می‌کند، ضروری است که عموم مردم و تمام مسئولان، به ویژه فرهنگیان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه برای مقابله با این تهدید بزرگ وارد عرصه شوند.


وی بیان کرد: دانشگاهها به عنوان مرکز تعلیم و تربیت می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد داشته باشند. و پیشنهاد می گردد طراحی این برنامه‌ از دوران مدرسه آغاز گردد و در دانشگاه‌ها نیز تداوم یابد


این مسئول افزود: تغییر الگوی مصرف اثرات و لطمات جبران ناپذیری را به فرد معتاد و پیکره خانواده و جامعه وارد می‌کند. چرا که سرعت وابستگی مواد مخدر صنعتی 10 برابر مواد مخدر سنتی است.


میرساردو تصریح کرد : همایش ملی قاچاق مواد مخدر، پیشگیری، تغییر الگوی مصرف، خانواده و جوانان به مدت یک روز، هفتم خرداد 1394 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته