دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1396 - 19:00

4 نکته برای یک «خرید امن آنلاین»

یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر و بعد از به‌ وجود آمدن پدیده‌ خرید اینترنتی رشد کرده است، عدم اطلاع کاربران از نکات ریزی است که باعث می‌شود تا خرید آنلاین به منبعی برای سودجویان جهت اخاذی از کاربران تبدیل شود. اگر قصد دارید امنیت را تا آنجا که ممکن است در فرایند خرید برقرار کنید، با ما همراه باشید تا چهار نکته‌ مفید و کاربردی این حوزه را فرابگیرید.
کد خبر : 197239

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ مرورگرهای اینترنتی با انتشار نسخه‌ جدیدی از محصول خود، قابلیت‌های امنیتی بیشتری به آن اضافه می‌کنند تا فضایی امن‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی برای کاربر به‌وجود آید. اینکه شما از کدام مرورگر اینترنتی استفاده می‌کنید، خیلی مهم نیست؛ مهم این است که از آخرین نسخه‌ آن مرورگر استفاده کنید. البته در بین مرورگرهای مختلف، می‌توان گفت Mozilla Firefox و Google Chrome بالاترین میزان امنیت برای کاربران را فراهم می‌کنند.


خرید از سایت‌های شناخته‌شده


سایت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تلفن‌همراه خود شارژ خریداری کنید، اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها توسط اپراتورهای تلفن‌همراه تأیید شده‌اند. همین مورد در حوزه‌های مختلف نیز وجود دارد، پس بهتر است که به آن توجه کرد.


اطلاع از وضعیت امنیت سایت


یکی از پروتکل‌هایی که از آن درجهت تبادل اطلاعات به‌صورت رمزنگاری‌شده استفاده می‌شود، HTTPS نام دارد. فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از این پروتکل، فرایند خرید را در فضایی امن پیاده‌سازی می‌کنند؛ پس اگر برای خرید آنلاین خود به سایتی مراجعه کردید و در نشانی آن خبری از این پروتکل نبود، بلافاصله از خرید خود منصرف شوید. معمولا تمام بانک‌های کشور در صفحه‌ پرداخت خود نکاتی را جهت بررسی این وضعیت به کاربر گوشزد کرده‌اند.


بررسی حساب بانکی


پس از انجام خرید آنلاین، بهتر است حساب بانکی خود را بررسی کنید تا از میزان مبلغ پرداختی اطمینان حاصل شود. این مورد آخر نسبت به قبلی‌ها خیلی به امنیت ربط ندارد، اما رعایت‌کردن آن باعث می‌شود که کاربر از تکمیل فرایند خرید اطمینان پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب