دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1396 - 14:20

ابتکار: شماره گذاری خودرو با استاندارد یورو 4 تا سال 98

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شماره گذاری خودرو با استاندارد یورو ٤ تا سال ٩٨ به پایان می رسد.
کد خبر : 197139

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست، معصومه ابتکار،‌ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی از طرح کلان ملی فناوری و نوآوری خانواده موتور ملی سه سیلندر افزود: دولت یازدهم از ابتدای کار گام‌های خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوا برداشته که استاندارد کردن خودروها یکی از آنها است.


وی با اشاره به تولید خودروهایی با استاندارد یورو ٤ در دولت یازدهم گفت: از سال ٩٣ فقط خودرو با استاندارد یورو ٤ شماره گذاری شده و غیر از این استاندارد در کشور هیچ خودرویی مجوز شماره گذاری دریافت نکرده و نخواهد کرد.


ابتکار یادآور شد: با برنامه‌های صورت گرفته از سال ٩٨ خودروها با استاندارد یورو ٥ تولید خواهند شد تا کمک بزرگی به کاهش آلودگی هوا در شهرها به ویژه کلانشهرها شود.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ٦ میلیون ٨٠٠ هزار خودرو و موتورسیکلت در تهران تردد می‌کند که اگر از استاندارد کافی برخوردار نباشند سهم عمده‌ای در آلودگی هوا خواهند داشت.


وی گفت: امروز همزمان با رونمایی از این طرح ملی، استانداردادهای جدید خروجی معاینه فنی نیز آغاز به کار کرد و به عبارتی از امروز این استانداردها سختگیرانه‌تر شده است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هر انسانی روزانه به ١٦ کیلوگرم هوا نیاز دارد که سلامت این هوا از اهمیت زیادی برخوردار است و اقداماتی که انجام می‌شود همه در راستای کاهش آلودگی برای داشتن هوایی سالم است.


ابتکار با تقدیر از تلاش وزارت صنعت برای استاندارد کردن خودروها یادآور شد: وزارت نفت نیز باید به وظیفه خود در زمینه ارتقای سوخت استاندارد تلاش کند، البته گام‌های خوبی برداشته اما کافی نیست.


وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به طور مستمر از صنعت خودروسازی بازدید می‌کند و همین کار را برای تولید سوخت بنزین با هدف استاندارد بودن نیز داریم تا کیفیت بنزین همگام با رشد صنعت خودرو اتفاق بیفتد و ما از وزارت نفت تولید سوخت با استاندارد یورو ٥ و به بالا را انتظار داریم.


وی به توافق آب و هوایی پاریس اشاره کرد و افزود: در این توافق بحث انتشار گازهای گلخانه‌ای و سهم ما در این حرکت جهانی در بهینه سازی سوخت و حفاظت از ذخایر سوختی بسیار حایز اهمیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته