دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1396 - 09:59
در بخشنامه‌ای ابلاغ شد

جزئیات تعطیلات تابستانی «مرداد» دانشگاه آزاد اسلامی

بخشنامه تعطیلات مرداد واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به روسای واحدهای مرکز استان (دبیران هیات امنای استان‌ها)، واحدهای جامع مستقل، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما این دانشگاه ابلاغ شد.
کد خبر : 197003

به گزارش خبرنگار آنا، در این بخشنامه که با موضوع «تعطیلات مرداد سال 1396) و با امضای مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات امنای استانی و مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی و تایید رئیس دانشگاه ابلاغ شده آمده است:


پیرو درخواست روسای استان‌ها و واحدهای دانشگاهی در راستای کاهش هزینه‌ها و رضایتمندی و رفاه همکاران دانشگاه به استناد مصوبه دویست و نوزدهمین جلسه مورخ96/4/28 هیات رئیسه دانشگاه، مقرر شد که همه کارکنان و اعضای هیات علمی واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما در نیمه دوم مرداد جاری از تعطیلات تابستانی به شرح زیر بهره‌مند شوند.


تعطیلات در واحدها و مراکز آموزشی منوط به تصویب شورای دانشگاه استان است. واحدهایی که مجری دوره تابستانی هستند با هماهنگی دبیرخانه هیات امنای استانی و با حداقل نیروی انسانی، برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری مناسب برنامه‌های آموزشی به عمل آورند

الف) واحدها و مراکز آموزشی که مجری ترم تابستانی نیستند، می‌توانند در فاصله زمانی 96/5/14 لغایت 96/5/27 به مدت 2 هفته (یک هفته مرخصی تشویقی و یک هفته مرخصی استحقاقی) از تعطیلات استفاده کنند.


ب) واحدها و مراکز آموزشی که مجری ترم تابستانی هستند طبق برنامه ‌آموزشی واحد و تصویب شورای دانشگاه استان می‌توانند در فاصله زمانی 96/5/14 لغایت 96/6/2 به مدت دو هفته (یک هفته مرخصی تشویقی و یک هفته مرخصی استحقاقی) از تعطیلات استفاده کنند.


تعطیلات در واحدها و مراکز آموزشی منوط به تصویب شورای دانشگاه استان است. همچنین واحدهایی که مجری دوره تابستانی هستند با هماهنگی دبیرخانه هیات امنای استانی و با حداقل نیروی انسانی، برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری مناسب برنامه‌های آموزشی به عمل آورند.


نکات حائز اهمیت:


1- نیمی از این تعطیلات به عنوان مرخصی تشویقی و نیمه دیگر از مرخصی استحقاقی کارکنان منظور خواهد شد. بدیهی است بهره‌مندی کارکنان از هر روز مرخصی تشویقی منوط به استفاده آنان از یک روز مرخصی استحقاقی در ازای آن است.


2- در ایام تعطیلات تابستانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در برنامه‌های آموزشی (بخصوص ترم تابستانی و شروع نیمسال اول سال تحصیلی 96-97) هیچگونه اختلالی ایجاد نشود و با رعایت همه ضوابط مربوط امکان تشکیل جلسات دفاع از رساله یا پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حضور علاقه‌مندان در این جلسات نیز فراهم شود.


3- حضور یکی از معاونان واحدها و مراکز آموزشی در طول ایام تعطیلات در ساعات اداری در واحد به صورت کشیک الزامی است.


4- کارکنانی که ماهیت وظایف و نوع شغل آنان به گونه‌ای است که باید در محل کار حضور یابند (مانند پرسنل حفاظت و تاسیسات که به صورت شیفتی انجام وظیفه می‌کنند) و ...، می‌توانند وفق ضوابط و مقررات از حق‌الزحمه اضافه‌کاری بهره‌مند شوند.


5- تاسیسات حرارتی و برودتی (وسائل سرمایشی و گرمایشی) در اوقاتی که نیاز نیست، به خصوص در ایام تعطیلات خاموش شود.


6- استفاده از اتومبیل‌های دانشگاه در ایام تعطیلات تابستانی ممنوع است در صورت ضرورت در سازمان مرکزی با تائید معاونت اداری و مالی دانشگاه و در واحدها و مراکز آموزشی با تائید رئیس مرکز استان‌ها قابل اقدام است.


7- پیش از ترک کار از خاموش بودن همه وسایل برقی به خصوص دستگاه کپی، کامپیوتر، پرینتر و غیره اطمینان حاصل شود.


8- حضور پرسنل خدمات بهداشتی و درمانی و کادر بیمارستان‌ها حسب برنامه شیفتی و مقررات مربوط و طبق نظر ریاست واحد دانشگاهی خواهد بود.


9- کارکنانی (کارکنان اداری واحدها و پرسنل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها) که به صلاحدید مسئولان مربوط در ایام تعطیلات موظف به حضور در محل کار هستند، می‌توانند مطابق با شرایط مندرج در بند 2 در طول سال 96 بدون امکان بازخرید و ذخیره آن با هماهنگی به تدریج از مرخصی استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته