دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1396 - 19:24
رئیس هیات نظارت تهران بزرگ انتخابات نظام پزشکی مطرح کرد

مخالفت هیات نظارت مرکزی انتخابات با تمدید زمان یا ابطال رای‌گیری

رئیس هیات نظارت تهران بزرگ در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی ضمن تشریح نحوه انتخاب رئیس کل نظام پزشکی گفت: هیات نظارت مرکزی مخالف ابطال و یا تمدید زمان رای‌گیری در انتخابات نظام پزشکی بود.
کد خبر : 196930

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامرضا نیک‌نژاد، رئیس هیات نظارت تهران بزرگ در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در نشست خبری اعلام نتایج آرای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در تهران در مورد نحوه انتخاب رئیس کل سازمان پزشکی گفت: اعضای هیات مدیره ۲۰۰ شعبه نظام پزشکی در سراسر کشور که امروز انتخاب شدند با توجه به تعداد پزشک در هر شهر می‌توانند یک تا 7 نفر را برای حضور در مجمع عمومی نظام پزشکی انتخاب کنند.


وی افزود: در نهایت ۲۴۰ نفر برای این مجمع انتخاب می‌شوند، سپس این اعضا در یک روز مشخص تشکیل جلسه می‌دهند و رئیس و هیات مدیره مجمع را انتخاب می‌کنند که یکی از وظایفشان انتخاب رئیس کل سازمان نظام پزشکی است.


هیات نظارت کل با تمدید یا ابطال رای گیری مخالف بود


رئیس هیات نظارت تهران بزرگ در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی درباره نظر هیات نظارت مبنی بر ابطال انتخابات گفت: اینکه چه اتفاقی درباره نتیجه انتخابات رخ دهد بر عهده هیات نظارت کل انتخابات است. طبق اعلام هیات نظارت کل در ساعت ۲۲ جمعه ابطال و یا تمدید انتخابات نباید انجام می‌گرفت.


وی افزود: هیات نظارت کل با تمدید یا ابطال رای گیری مخالف بود و به ما اعلام کردند که بعد از اتمام ساعت رای‌گیری درها بسته و صندوق‌ها فورا پلمب شوند و شمارش آراء را آغاز کنیم.


نیک‌نژاد درباره نحوه انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز یادآور شد: طبق قانون نظام پزشکی اعضای هیات نظارت شامل سه نفر نماینده از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یک نماینده از وزارت کشور، یک نماینده از قوه قضاییه و دادستانی و دو نفر به انتخاب وزیر بهداشت هستند و در مجموع هفت نفر هیات نظارت مرکزی را تشکیل می‌دهند. تمام اعضای هیات نظارت در شهرستان‌ها از سوی این هیات هفت نفره تعیین می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته