دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1396 - 16:36
کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان:

نمک دریا سرطانزاست

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان بر ضرورت ممنوعیت مصرف نمک دریا تاکید و گفت: خطر سرطان‌زایی نمک دریا به اثبات رسیده است.
کد خبر : 196884

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مریم قیاسی گفت: نمک دریا به نمک حاصل از تبخیر آب دریا گفته می‌شود. این نمک، تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی‌ها از جمله فلزات سنگین است که خطر سرطان‌زایی آنها به اثبات رسیده است.


وی با اشاره به اینکه نمک دریا علاوه بر ناخالصی دارای میزان اندکی ید است، افزود: مصرف این نمک نیاز روزانه بدن به ید را تامین نمی‌کند.


قیاسی اظهار کرد: هر چند نمک دریا حاوی مواد معدنی از جمله فلوئور و پتاسیم است ولی این ویژگی نمک دریا بسیار کم اهمیت بوده و ارزش کاربری ندارد.


کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توجه به مطالب یاد شده تاکنون هیچ گونه مجوزی برای این محصول در وزارت بهداشت صادر نشده است و مردم باید از خرید هر گونه نمک با عنوان نمک دریایی جدا پرهیز کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان مواد معدنی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
12
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
۰
طی آزمایشی که دانشگاه تهران در خصوص نمک دریا با نمک ید دار صنعتی انجام داده است (که می‌توان جدول آن را در سایت‌ها جستجو کرد ) میزان فلزات سنگین مانند سرب در نمک دریا 12 واحد اما در نمک ید دار صنعتی 286 واحد است . این آزمایش علمی و مستند ثابت می‌کند که نمک ید دار صنعتی به شدت سرطان زا و سمی است نه نمک‌های طبیعی مانند نمک دریا !
هلدینگ شایسته