دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1396 - 15:39
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور :

ضرورت احداث 52 هزار کلاس درس در کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر احداث 52 هزار کلاس درس در کشور ضروری است که از این میزان 25 هزار کلاس باید در سایت های مسکن مهر احداث شود.
کد خبر : 196837

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدتقی نظرپور در بازدید تعدادی از فضاهای آموزشی در حال احداث شهرستان بیرجند، اظهار کرد: از سال 84 تاکنون 70 درصد فضاهای آموزشی قدیمی کشور مقاوم سازی شده و 30 درصد باقی مانده نیز در حال انجام است.


وی با اشاره به اجرای عملیات احداث 800 فضای آموزشی با 4 هزار کلاس درس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: احداث این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر 680 میلیارد تومان در کشور آغاز شد که در حال حاضر 80 درصد ین پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و تنها 20 درصد باقی مانده و در حال احداث است.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی با سرانه 6.83 درصد سرانه آموزشی در ردیف 5 استان‌های خوب کشور است، ادامه داد: در بحث احداث فضاهای آموزشی توجه به چهار عامل مکان یابی، معماری، نقشه ساختمانی، تاسیساتی و خدماتی ضروری است.


وی بر شرایط زمین و اقلیم محل احداث فضاهای آموزشی تاکید کرد و یادآور شد: از سال 92، 38 درصد فضاها با مشارکت خیرین احداث شده است.


نظرپور از حذف یک هزار و 700 کلاس کانکسی و خشت و گلی کشور ظرف دو سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر 48 مدرسه ماندگار در کشور فعالیت می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته