دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1396 - 08:32
سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش در گفت و گو با آنا؛

سه برابر تعهدمان به فدراسیون شطرنج کمک کردیم/ پرداخت 10 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم ملی

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش گفت: سه برابر تعهدمان به فدراسیون شطرنج برای پرداخت بدهی‌اش به فدراسیون جهانی کمک کردیم اما به دلیل بی تدبیری هنوز این مشکل پابرجاست.
کد خبر : 196826

سیدعلی آقازاده سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این ادعا که وزارت ورزش و جوانان با فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) برای برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان جهان در تهران قرارداد بسته است و به همین دلیل باید طلب فدراسیون جهانی را پرداخت کند گفت: «این موضوع به هیچ عنوان درست نیست. برای برگزاری این مسابقات فدراسیون شطرنج با فیده قرارداد داشت و اصلا به این صورت نبوده که فدراسیون پیمانکار این مسابقات بوده و وزارت ورزش و جوانان قرارداد بسته باشد.»


وی ادامه داد: «‌در اصل فدراسیون شطرنج برای پرداخت بدهی تعهد داده است و وزارت ورزش هم تا جایی که در توانش بوده از این فدراسیون حمایت کرده و حتی سه برابر تعهدش فدراسیون شطرنج را حمایت کرده اما متاسفانه بی تدبیری و بی برنامه ریزی در این فدراسیون باعث شده که این مشکل برای شطرنج و ورزش ایران ایجاد شود. به هر روی ما بارها اعلام کردیم که تا جایی که بتوانیم به این فدراسیون کمک خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کار به جاهای باریک کشیده شود و بحث تعلیق به وجود بیاید. البته فدراسیون هم از منابعی برای پرداخت این بدهی کمک گرفته بود اما متاسفانه اسپانسرها هم به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و این مشکلات به وجود آمده است.به هر روی فعلا فدراسیون با فیده مذاکره کرده و از مسئولان این نهاد بین‌المللی مهلت گرفته است. حالا هم که این مهلت برای ایران به وجود آمده تلاش می کنیم در این فرصت، مشکل پرداخت این بدهی را با همکاری فدراسیون حل کنیم.»


آقازاده در پاسخ به اینکه در زمان سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان این میزبانی گرفته شد و گویا در آن زمان سجادی برای گرفتن این میزبانی به فدراسیون قول همکاری داده است، گفت: «ما با سجادی در این مورد صحبت کردیم و او هم اعلام کرد که در همان زمان به مسئولان فدراسیون شطرنج اعلام کرده که وزارت ورزش در حد توانش برای این میزبانی از فدراسیون حمایت می کند.»


سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش و جوانان در ادامه همچنین به کمک 10 میلیاردی وزارت ورزش به تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: « این حق فوتبال ایران است و ما به دنبال این هستیم که 10 میلیارد جدا از سهمیه که به این تیم اختصاص داده می شود مبلغی جداگانه برای آمادگی تیم در راه جام جهانی اختصاص دهیم . از همین روی درتلاش هستیم که تا آخر تابستان این ده میلیارد وصول شود.خوشبختانه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسئولان سازمان برنامه ریزی و بودجه و دیگر مسئولان دولت بر حمایت از فدراسیون فوتبال در راه حضور تیم ملی در جام جهانی تاکید ویژه ای دارند و ما هم در تلاش هستیم که این اتفاق بیافتد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته