دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1396 - 12:48
منادی در گفت‎وگو با آنا؛

لازمه به اوج رساندن علم و پژوهش، جرات علمی است

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی جرات علمی را لازمه توان علمی دانست و گفت: اگر بخواهیم در مسائل مختلف علمی و پژوهشی به موفقیت برسیم باید جرات علمی را در جوانان و دانشجویان پرورش دهیم.
کد خبر : 196799

دکتر علیرضا منادی‌سفیدان، درباره چرایی تاکید دکتر فرهاد رهبر بر «توانمندی علمی همراه با جرات علمی» به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت:‌ «همواره شعری درباره توصیف حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بیان می‎شود که می‏‌گوید «تو به ما جرات طوفان دادی»، یعنی اینکه هرکسی نمی‎تواند طوفانی را به پا کند پس لازمه به اوج رساندن علم یا ایجاد طوفان در پژوهش؛ جرات علمی است.»


او یادآوری کرد بعد از انقلاب با استفاده از توانمندی‎ها و جرات علمی توانستیم در بسیاری از مباحث مانند ساخت هواپیمای نظامی موفق شویم در حالی که قبل از انقلاب این‌چنین نبود، زیرا توان علمی داشتیم، اما فاقد جرات علمی بودیم. بنابراین اگر جرات علمی داشته باشیم می‎توانیم در حوزه‎های اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان و ... به توفیقات بسیار خوبی دست پیدا کنیم.»


منادی در ادامه به کارنامه علمی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: «به عقیده من، توانمندی و جرات علمی در سوابق دکتر رهبر به وضوح دیده می‎شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته