دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا بیخ گوش باشگاه استقلال/ فرصت 40 روزه‌آبی‌ها برای فرار از محرومیت

باشگاه استقلال تا نهم شهریور ماه فرصت دارد تا بدهی رضایی و تیموریان و همچنین سایر بدهی‌های خود را پرداخت کند در غیر این صورت نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.
کد خبر : 196784

مهدی محمودی وکیل بین المللی فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره شکایت کاوه رضایی و آندرانیک تیموریان دو بازیکن استقلال به کنفدراسیون فوتبال بابت طلبشان از این باشگاه گفت:«بازیکن نمی‌تواند به صورت مستقیم به AFC شکایت کند. با توجه به اینکه باشگاه استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به مجوز حرفه ای دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا هم پنج معیار اصلی را برای مجوز حرفه ای اعلام کرده که باشگاه ها باید این پنج معیار را داشته باشنددر غیر این صورت مجوز حرفه ای به آنها داده نمی وشد.»


وی ادامه داد: «طبق قانون اولین معیار برای کسب مجوز حرفه ای مسائل ورزشی است که شامل برگزاری مسابقات، دیدارهای تیم‌های پایه است. دومین مورد هم مسائل اداری و پرسنلی است. سومین ملاک کنفداراسیون آسیا برای اعطای این مجوز ثبت تجاری باشگاه، قراردادها و سیستم حقوقی کارکنان است. چهارمین معیار هم مباحث مالی است که شامل پرداخت بدهی به بازیکنان و کادر فنی است. پنجمین معیار هم زیرساخت‌ها و استادیوم است.»


این وکیل بین المللی فوتبال ایران در ادامه در مورد شکایت تیموریان و رضاییاظهار کرد: «باتوجه به اینکه باشگاه استقلال به دنبال کسب مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان است و یکی از ملاک‌های این مجوز هم پرداخت بدهی به بازیکنان و کادرفنی است، و از آنجایی که طلب این دو بازیکن هنوز پرداخت نشده و تیموریان هم گویا از سال 92 بدهی دارد،این دو بازیکن این موضوع را به اطلاع کنفدراسیون آسیا رساندند. طبق قانون این دو بازیکن به صورت مستقیم حق شکایت به AFC را نداشتند و تنها به درخواستشان جنبه بین المللی دادند و آن را به کنفدراسیون اطلاع دادند تا مانع صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال شوند.»


وی در پاسخ به اینکه امکان حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا با طرح این درخواست وجود دارد یا خیر، اظهار کرد:« بله قطعا وجود دارد. در کنفدارسیون آسیا یک کمیته ای وجود دارد به نام کمیته مسابقات که شرایط باشگاه ها را بررسی می کند، باشگاه استقلال هم تا نهم شهریور ماه فرصت دارد تمام بدهی‌های خود را به بازیکنان و کادرفنی پرداخت کند در غیر این صورت مجوز حرفه ای به این باشگاه داده نمی شود و از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته