دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سلام وام ازدواج 10 میلیون تومانی به زوج‌های جوان

طرح ضربتی بانک مرکزی برای اعطای وام ازدواج 10 میلیون تومانی به زوج‌های جوان از فردا یکم مردادماه آغاز خواهد شد.
کد خبر : 196775

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بر اساس اطلاعات بانک مرکزی اکنون 31 بانک در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج عضویت دارند و قرار است با افزایش سقف تسهیلات ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان بر اساس مصوبه مجلس، پرداخت این تسهیلات در طرح ضربتی از فردا آغاز شود.


بانک مرکزی در مرحله نخست با ده بانک و صندوق قرض الحسنه از جمله بانک‌ ملی، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی، سپه، رفاه کارگران، توسعه تعاون، بانک قرض الحسنه مهر ایران و نیز صندوق قرض الحسنه پارسیان قرارداد منعقد کرده تا ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهند.


بر اساس مصوبه مجلس، بانک مرکزی موظف است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا تعداد افراد منتظر در صف این تسهیلات در پایان هر ماه کم‌تر از 50 هزار نفر باشد.


همچنین بر اساس آمارها ماهانه 100 هزار نفر در سامانه قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کرده و اکنون 500 هزار نفر نیز در صف قرار دارند.


از طرفی از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال 95 بیش از ۴ میلیون و ۶۹ هزار نفر از بانک‌ها وام ازدواج دریافت کرد‌ه‌اند و بانک مرکزی تصمیم دارد تا طرح ضربتی وام ازدواج را تا پایان شهریورماه ادامه دهد. بر اساس این طرح حدود ٥٠٠ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت خواهد شد که بدین ترتیب باید افراد منتظر کنونی در صف وام ازدواج به صفر برسد.


به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، این بانک بررسی های عمیقی انجام داده و قرار است بیش از 500 هزار فقره وام ازدواج از محل 10 بانک پرداخت شود و به سایر بانک ها هم ابلاغ شده تا حداقل وام پرداختی آنها در این دو ماه باید دو برابر حداکثر پرداختی آنها در ماه های اخیر باشد. منابع تامین مالی هم منابع بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه پارسیان است.


همچنین اولویت هایی هم برای پرداخت لحاظ خواهد شد که به ترتیب اولویت دریافت، مناطق محروم ومدت انتظار متقاضیان در صف انتظار است. زوجینی هم که هر دو در یک بانک ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند وام خود را با یک ضامن دریافت کنند.


ثبت نام متقاضیان دریافت وام ازدواج هم در سراسر کشور بدین گونه است که فرد باید اطلاعات شخصی از جمله کد ملی و محل تولد را در سامانه سامانه وام ازدواج وارد و بانک و شعبه مدنظر خود را نیز انتخاب کند. بدین ترتیب یک کد رهگیری ده رقمی برای افراد به شماره تلفن همراه آنها ارسال می‌شود که ظرف 12 روز کاری فرصت دارند تا برای تکمیل مدارک به شعبه مرود نظر مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته