دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی

ولایتی: وزارت علوم موظف به پیروی و اجرای قانون سال 67 درباره دانشگاه آزاد است

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد با حمایت 205 نفر از نمایندگان مجلس و ورود دکتر لاریجانی، قانون سال 67 درباره دانشگاه احیا شد و وزارت علوم موظف است این قانون را پیروی و اجرا کند.
کد خبر : 196765

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «وزارت علوم درباره کد رشته‌های دانشگاه آزد اسلامی نظری داشت و به یک باره دو هزار و 900 کد رشته محل در مقطع ارشد را بدون مجوز اعلام کرد. بعد از مذاکرات طولانی با وزارت علوم بخشی از این کد رشته‌ها تایید شدند.»


او افزود: ‌«دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا معتقد بود که آنچه در مورد این رشته‌ها صورت گرفته مرّ قانون است و همه رشته‌ها دارای مجوز هستند.»


رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «مدتی طول کشید و عده‌ای که می‌خواستند انتخاب رشته کنند دچار تردید شدند و این سبب شد که مجلس شورای اسلامی وارد عمل شود و 205 نفر از نمایندگان با محوریت کمیسیون آموزش از دیدگاه دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند و با ورود رئیس مجلس دکتر علی‌ لاریجانی، قانون سال 67 احیا شد. در ادامه دکتر امیدوار رضایی، معاون قوانین مجلس این قانون را به وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد. از این پس ما برای تایید رشته‌ محل‌ها براساس قانون مجلس و شورای سه نفره عمل خواهیم کرد و دیگر نیازی به نظارت رشته‌ها نیست و این کمیته سه نفره همواره معتبر است.»


ولایتی گفت: «قانون سال 67 به هیچ وجه نقض نشده و به تایید معاونت حقوقی مجلس رسیده است و بر این اساس کمیته سه نفره مسئولیت تایید رشته‌ها را برعهده دارد و وزارت علوم موظف است این قانون را اجرا کند وگرنه از سوی مجلس شورای اسلامی مورد سوال قرار می‌گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته