دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1396 - 09:51
رئیس پلیس راهور گیلان هشدار داد:

عابران پیاده در صورت بی‌احتیاطی در تصادفات مقصر می‌شوند

رئیس پلیس راهور گیلان تاکید کرد که بیش از ۴۱ درصد تصادفات فوتی در سه ماهه اول سال 96 در استان گیلان مربوط به عابران پیاده بوده‌ است.
کد خبر : 196694

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت پلیس راهور، سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور گیلان با اعلام این خبر گفت: به نظر می‌رسد آسیب‌پذیر ترین قشر از کاربران ترافیک در استان به تکالیف خود کمتر توجه می‌کنند.


وی با اشاره به ماده ۲۱۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در مورد تکالیف قانونی عابران پیاده که دارای ۹ بند است، افزود: این آیین‌نامه به صورت شفاف در دستور کار کارشناسان تصادفات قرار گرفته است.لذا پلیس راهور در صدد بر آمده که شهروندان را از این تکالیف آگاه کند.


محمدی در ادامه توضیح داد: برابر قانون؛ شهروندان در محل‌هایی که پیاده‌رو وجود دارد، از سطح سواره‌رو استفاده نکنند. همچنین در محل‌هایی که پیاده‌رو نیست یا به دلایلی غیرقابل تردد است، باید از انتهای سمت چپ و عکس حرکت وسایل نقلیه عبور کند.


وی با اشاره به اینکه عابران پیاده برای گذشتن از عرض معابر، تنها از گذرگاه پیاده، پل‌های هوایی و پل‌های زیرزمینی مجاز به عبور هستند، گفت: شهروندان از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سواره‌رو خودداری کرده و به هیچ عنوان از حصار آزادراه نگذرند.


وی با بیان اینکه در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه‌لای درختان، گل‌ بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند، عنوان کرد: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز، عابران اجازه حرکت دارند و به هیچ عنوان نباید از موانع و خط‌کشی‌های ویژه سواره‌رو عبور کنند.
محمدی با اشاره به خلع قانونی در اعمال قانون عابران پیاده، در کنار فرهنگ‌سازی و آموزش افزود: مسلما در صورتی که عابران پیاده به تکالیف خود توجه نکنند در تصادفات مقصر می‌شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: عابر پیاده قانون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته