دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 13:17

مسکو مسیر انتقال محموله‌های سلاح از خاک خود به افغانستان را بست

وزارت امورخارجه روسیه ملزم شد به مجامع جهانی ابلاغ کند که مسکو از این پس اجازه نمی‌دهد برای عبور محموله‌های سلاح، تجهیزات و مهمات به افغانستان یا از افغانستان به دیگر کشورها از خاک روسیه استفاده شود.
کد خبر : 19668

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آوا»، دستور «دمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه درباره توقف ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی برای ناتو از خاک این کشور به افغانستان مشکلات این سازمان را دو چندان کرده است.


بر اساس این گزارش، تا پیش از این هواپیماهای ناتو با استفاده از خاک و حریم هوایی روسیه به تامین نیاز و ارائه تجهیزات مورد نیاز این سازمان در افغانستان می‌پرداختند.


هفته گذشته «مدودف» مصوبه‌ای را امضا کرد که به موجب آن، عبور سلاح و تجهیزات نظامی از خاک روسیه به افغانستان متوقف می‌شود. این مصوبه پس از آن امضا شد که مدت زمان در نظر گرفته‌شده برای اجرای قطعنامه ۱۳۸۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد به سر آمده است.


بر طبق مصوبه جدید، وزارت امور خارجه روسیه ملزم شد به دولت‌ها و سازمان‌های جهانی ابلاغ کند که مسکو از این پس اجازه نمی‌دهد برای عبور محموله‌های سلاح، تجهیزات و مهمات به افغانستان یا از افغانستان به دیگر کشورها از خاک روسیه استفاده شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته