دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1396 - 14:31

جمعه خشم فلسطین/ اسرائیل با گاز اشک‌آور به تظاهرات فلسطینیان حمله کرد

از بامداد امروز (جمعه) بنا به دعوت گروه‌های مختلف فلسطینی جمعه خشم در واکنش به اقدام اسرائیل در نصب گیت‌های ورودی در مسجدالاقصی آغاز شد و صدها فلسطینی خود را به این مسجد مقدس رسانده‌اند.
کد خبر : 196625

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، از شب گذشته و بامداد امروز (جمعه) صدها فلسطینی با برگزاری تظاهرات در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی قصد دارند خود را به مسجدالاقصی برسانند تا نماز جمعه را در خارج از این مسجد مقدس اقامه کنند.


خیابان‌های قدس و سرزمین‌های اشغالی مملو از مردمی شده است که قصد دارند در «روز خشم»، خود را در قالب برگزاری تظاهرات به مسجدالاقصی برسانند تا صدای اعتراضشان به تحاوزگری‌های اسرائیل به گوش جهانیان برسد.


در مقابل نیروهای اسراییلی با پرتاب گاز اشک‌آور و تیراندازی‌های پراکنده در تلاش هستند تا مانع از ورود فلسطینیان به قدس و اطراف مسجدالاقصی شوند. باوجود این، فلسطینیان معترض تاکنون توانسته‌اند خود را به محله وادی الجوز در قدس اشغالی برسانند.


در اطراف مسجدالاقصی فلسطینیان طبق خواسته رهبران دینی و سیاسی خود، از رفتن به داخل مسجدالاقصی با عبور از گیت‌های ورودی خودداری می‌کنند و تاکید کرده‌اند که تنها گزینه‌شان نماز خواندن در مسجدالاقصی با عبور معمولی از ورودی‌های این مسجد است.


نیروهای اسرائیلی فلسطینیان زیر ۵۰ سال را از ورود به مسجدالاقصی منع کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته