دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1396 - 14:07

فلسطین در آستانه «جمعه خشم»

گروه‌های مختلف فلسطینی و علمای دینی سرزمین‌های اشغالی از فلسطینیان خواسته‌اند تا امروز (جمعه) تظاهرات کنند و به سوی مسجدالاقصی بروند تا اعتراض خود را نسبت به اقدام اسراییل در نصب گیت‌های ورودی به مسجدالاقصی نشان دهند.
کد خبر : 196613

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، شیخ عمامه صبری، خطیب مسجدالاقصی در اظهاراتی بر لزوم رفتن به این مسجد مقدس تاکید کرد و گفت : «مردم از هر شهر و دیاری امروز (جمعه) برای اقامه نماز جمعه به مسجدالاقصی بیایند و به‌زودی خواهیم دید که نیم میلیون فلسطینی مسجدالاقصی را دربر خواهند گرفت.»


وی افزود: «درهای مسجدالاقصی باز است ولی ما فلسطینیان اقدام اسرائیل را در نصب گیت‌های ورودی محکوم می‌کنیم ، زیرا این اقدام نه تدبیری امنیتی، بلکه تصمیمی صرفا سیاسی است.»


در همین راستا جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینیان خواست تا به مسجدالاقصی بروند و از مقدسات اسلامی خود حفاظت کنند.


این جنبش روز جمعه را روز فلسطین، جهان عرب، جهان اسلام و روز جهانی برای حمایت از مسجدالاقصی خواند.


ابوصالح هشام، عضو دفتر سیاسی جبهه آزادی‌بخش فلسطین گفت: «فلسطینیان به مسجدالاقصی بروند تا نقشه‌های دشمن اسرائیلی را در زمینه غصب بخش‌های مختلف این سرزمین و اقدام نیروهای اسرائیلی را در مسجدالاقصی با شکست مواجه کنند.»


جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای از همه ملت فلسطین خواست تا تظاهراتی ترتیب دهند و از همه شهرها، روستاها و اردوگاه‌ها به سوی قدس بروند.


این جنبش تاکید کرد روز جمعه، روز خشم ملت فلسطین از تجاوزات اسرائیل به مسجدالاقصی است.


از سوی دیگر منابع محلی گزارش کردند از شب گذشته (پنج‌شنبه) نیروهای اسرائیلی اقدام به قلع و قمع تجمعات فلسطینیان در باب الاسباط، منطقه‌ای خارج از بخش قدیمی قدس کرده‌اند، کسانی که قصد داشتند برای تظاهرات امروز خود را به مسجدالاقصی برسانند. در این حمله نیروهای اسرائیلی ۷۹ فلسطینی زخمی شده‌اند.


به‌دنبال تصمیم شب گذشته کنسیت (پارلمان اسرائیل) درباره باقی ماندن گیت‌های ورودی در مسجدالاقصی، حالتی از ناآرامی در بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است. فلسطینیان این اقدام را محکوم و اعلام کرده‌اند تا زمان وجود این گیت‌ها وارد مسجدالاقصی نمی‌شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته