دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1396 - 12:09
ولایتی در برنامه «مجله دانشگاه» تاکید کرد

اختصاص بخش‌هایی از دانشگاه آزاد برای جذب دانشجویان خارجی

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر اختصاص بخش‌هایی از این دانشگاه برای جذب دانشجویان غیرایرانی و استفاده از استادان مسلط بر زبان‌های خارجی تاکید کرد.
کد خبر : 196576

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ دکتر علی‌اکبر ولایتی در برنامه «مجله دانشگاه» که شب گذشته از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: «ترجیح و اولویت خانواده‌ها و دانشجویان برای ادامه تحصیل، مکانی مطمئن و دارای امنیت است. ما باید با ایجاد جاذبه‌هایی، بخش‌هایی از دانشگاه آزاد اسلامی را به جذب دانشجویان غیرایرانی اختصاص دهیم، در این زمینه باید از استادانی که به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و روسی آموزش می‌دهند، استفاده کنیم.»


او بر تعامل و مشارکت فعال در مجامع بین‌المللی علمی، فناوری و فرهنگی از قبیل یونسکو و آیسسکو، تاکید کرد و ادامه داد: «دنیا باید بداند که دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیتی عظیم است و مشابه این دانشگاه در دنیا بی‌نظیر یا کم‌نظیر است.»


در ادامه این برنامه دکتر علی‌محمد نوریان، سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی به حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای اسلامی و همسو در ابعاد مختلف، اشاره کرد و گفت: «در همین راستا ما هم وظیفه داریم، امکانات و توانایی‌هایی دانشگاه آزاد اسلامی را که به همت مردم، مدیران و مسئولان شکل گرفته و از نظر برخی ابعاد آماری در دنیا سرآمد است، در اختیار این کشورها قرار دهیم.»


دکتر حسین ابراهیمی، مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه هم در این برنامه گفت: «علم و دانش مرز نمی‌شناسد و باید مرزهای جغرافیایی را در مباحث علمی برداریم، دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه واحدهای برون‌مرزی و ایجاد سامانه‌هایی که امکان حضور دانشجویان ایرانی و غیر‌ایرانی را فراهم می‌کند، در این زمینه پیشگام است.»


او به برنامه پنج سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر فعال‌کردن دفاتر این دانشگاه در سراسر دنیا، اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه در 16 کشور واحد مصوب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را داریم.»


در این برنامه بیان شد اهل علم در هر کجای دنیا تمایل به حضور در کلاسی را دارند که بهترین‌ها آموزش داده شود. یک ملاک مهم در تشخیص بهترین دانشگاه‌ها، رده‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌هاست. در مهر سال 92، رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی 752 بود که با اجرای سیاست‌های کیفیت بخشی این رتبه به 158 ارتقا یافت. این میزان تولید علم مختص به 39 واحد برگزار کننده دوره دکتری این دانشگاه است.


دانشگاه آزاد اسلامی از زمانی که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت برای معرفی توانمندی‌های ایران، جذب دانشجویان خارجی را ارتقا دهد، قدم‌های محکمی در این زمینه برداشت که نتایج مثبتی در برداشت، به طوری که در حال حاضر 8678 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته