دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1396 - 14:36
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور؛

هوای گرم تا سه روز آینده در کشور ماندگار است

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی، همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر : 196446

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا بر اساس نقشه‌های هواشناسی کشور، بعدازظهر امروز (پنچشنبه 29 تیرماه)، درجنوب شرق کشور رشد ابر و در ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران و وزش باد دور از انتظار نیست.


در سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ خواهد داد.


بر همین اساس، آسمان تهران در روزهای جمعه و شنبه (30 تیر و 31 تیرماه)، صاف پیش‌بینی می‌شود که گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران طی دو روز آینده، 38 و 25 و 37 و 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


با بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش یابی و عددی طی ۱۰ الی ۱۴ روز آینده خبر خاصی از بارش و کاهش دما در کشور به چشم نمی‌خورد هر چند در این میان شاهد کاهش دماهای جزئی نسبت به بلند مدت در برخی نقاط کشور خواهیم بود اما پدیده غالب افزایش دما و بدون بارش در غالب کشور خواهد بود.


طی این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از منتهی الیه جنوب‌شرق احتمال بارش‌های رگباری دور از انتظار نخواهد بود.


همچنین شهرکرد با بیشینه و کمینه دمای 32 و 10 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه و کمینه دمای 48 و 34 درجه سانتیگراد خنکترین و گرمترین شهر کشور در روز آینده هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته