دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 17:28
رویدادهای دانشگاهی

اخبار کوتاه از واحدهای لنگرود، تاکستان، نی ریز، شهربابک، سروستان، ماهشهر، بیضا، فسا و مرکز سلسله

در سالروز ولادت پر برکت حضرت زین العابدین (ع)، روز جانباز و همزمان با سالروز آزادی خرمشهر، مراسم بزرگداشتی با حضور حجت الاسلام شاه چراغی امام جمعه تنکابن، روسای دانشگاه‌ها و مسئولان شهرستانی و استانی در واحد لنگرود برگزار شد.
کد خبر : 19638

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیوان صائب رئیس واحد لنگرود با خیر مقدم یاد شهدا و دلاوری‌های آنان را گرامی داشت و امنیت امروز ملت ایران را مدیون خون شهدا و فداکاریهای جانبازان دانست .


حجت الاسلام شاه چراغی نیز ادامه راه شهدا را خواستارشد و گفت: دانشگاه در راس انتقال امور تربیتی و شرعی به نسلهای آینده است و باید بیشتر از نهادهای دیگر در امر به معروف و نهی از منکر فعالیت بیشتری ارائه دهد و در این راستا دانشجویان و نسل جوان امروز شیوه زندگی ائمه را که در سالروز ولادت حضرت زین العابدین (ع) نیز هستیم الگوی خود قرارداده و عمل کنند.


راهیابی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان به مسابقات کشوری


تیم بسکتبال دانشجویان برادر واحد تاکستان توانست جواز حضور در مسابقات کشوری را کسب کند.


این مسابقات که به میزبانی واحد تاکستان برگزار شد، دانشجویان برادر تاکستان توانستند با غلبه بر تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مقام اول منطقه را به دست آورند.


بازدید از دانشجویان جانباز و گلباران قبور مطهر شهدای دانشجو در واحد نی ریز


به مناسبت سالروز ولادت باسعادت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز، هیئت رئیسه و جمعی از کارکنان این واحد دانشگاهی با حضور در منزل برخی دانشجویان و دانش آموختگان جانباز واحد، با آنان دیدار کردند.


شعبانی سرپرست واحد نی ریز به همراه هیئت رئیسه و جمعی از کارکنان دانشگاه، با حضور در گلزار مطهر شهداء و قرائت زیارت و فاتحه برای آنان، با قرار دادن شاخه گل بر قبور مطهر شهدای دانشجوی شهرستان، از مقام رفیع آنان تجلیل کردند. همچنین اعضای هیئت رئیسه و کارکنان واحد با حضور بر مزار مرحوم سید حسن فقیه موسس و از بنیانگذاران واحد نی ریز، با قرائت فاتحه‌ای یاد آن مرحوم را گرامی داشتند.


دیدار از جمعی از خانواده‌های آزادگان، دانشجویان و دانش آموختگان واحد نی ریز که در کسوت جانبازی هستند بخشی دیگر از برنامه‌هایی بود که به مناسبت روز جانباز و سالروز ولادت اباالفضل العباس (ع) از سوی هیئت رئیسه واحد نی ریز صورت گرفت.


در این دیدار‌ها، شعبانی سرپرست واحد نی ریز با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد سراسر نور باب الحوائج اباالفضل العباس (ع)، از نزدیک مشکلات و درخواستهای دانشجویان جانباز را استماع و برای پیگیری آن‌ها قول مساعد داد.


دیدار هیئت رئیسه واحد شهربابک با ۳جانباز دوران دفاع مقدس


به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شهربابک با جانبازان محمدرضا شریفی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام صادق ملکوتی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد و اسماعیل بهمنی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.


رئیس دانشگاه ازاد اسلامی شهربابک با تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز گفت: حضرت ابوالفضل (ع) بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی‌گاه ایثار وجانبازی کرد وراه رسم جانبازی را به جهانیان آموخت.


محمد محمودی با توجه به رشادت‌ها و جانفشانی‌های جانبازان اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران با رشادت‌ها و جانفشانی‌هایشان پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی ما هستند و همه ما زندگی خود را مدیون این بزرگواران هستیم.


هیئت رئیسه با حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان با آرمان‌های شهداء انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.


نمایش فیلم شیار 143 برای دانشجویان در واحد سروستان


در مراسم با شکوهی با حضور حسین ابراهیمی امام جمعه سروستان، هیات رئیسه ،اساتید،دانشجویان وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان، سوم خرداد سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر گرامی داشته شد.


در ابتدای این مراسم نمایشگاه کتاب با موضوع آزاد سازی خرمشهر که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروستان در این واحد دانشگاهی راه اندازی شده بود افتتاح شد.


یکی از اساتید گروه معارف دانشگاه و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت این روز گفت: در حقیقت آزاد سازی خرمشهر معجزه ای بود که فتح بابی برای سایر پیروزی های رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی را رقم زد.


وی با توجه به گذران دوران سخت در ابتدای جنگ تحمیلی افزود:خیانت های منافقین و ترور مردم و مسوولین در سال 60، تحریم های استکبار جهانی و کمک کشورهای مختلف به رژیم بعث عراق باعث شده بود که خرمشهر 20 ماه در اسارت باشد اما ایستادگی رزمندگان اسلام به رهبری امام راحل(ره) رمز پیروزی در این جنگ بود.


در پایان این مراسم فیلم شیار 143 برای حاضران به نمایش درآمد که مورد استقبال قرار گرفت.


مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر


به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان المعظم، مراسم جشنی با حضور دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی در مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه السلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر برگزار شد.


مدرس حوزه و دانشگاه در این مراسم که به مناسبت ولادت با سعادت سرور آزادگان جهان و سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار، میلاد علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز و ولادت سیدالساجدین حضرت امام سجاد(ع) و با حضور دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) واحد بندرماهشهر برگزار شد، با تبریک این اعیاد بزرگ و با توجه به حدیث ثقلین از پیامبر اکرم (ص) گفت: با نگاه کردن به حدیث ثقلین می‌بینیم که پیامبر اکرم (ص) اهل بیت علیهم السلام را کفو قرآن و مساوی با آن قرار داده است که این نشانگر عزیز بودن و بهترین بودن جایگاه اهل بیت در نزد خداوند متعال است.


حجت الاسلام بهبهانی اسلام با توجه به آیات و روایات به دلایل برتری و بهترین بودن اهل بیت علیهم السلام در بین آفریده‌های خداوند پرداخت و خاطر نشان کرد: ایمان به خداوند متعال، معرفت و شناخت آفریدگار هستی و داشتن تقوای الهی سه مورد از مهم‌ترین علل برتری اهل بیت علهم السلام در بین موجودات هستی و آفریده‌های خداوند متعال است.


وی با توجه به قرار گرفتن در ماه شعبان از وجود اعمال و اذکار گران بهایی ویژه این ماه معظم در مفاتیح الجنان گفته و افزود: دعا‌ها کلید‌هایی که باعث حل مشکلات در گرفتاری‌ها هستند و باید با مراجعه به این گنجینه معنوی به یادگار گذاشته شده از اهل بیت علیهم السلام راه پیشرفت معنوی و مادی خود را هموار کنیم.


مارش پیروزی بر سر تربت شهدای گمنام واحد بیضا طنین انداز شد


همزمان با سراسر کشور آیین گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با حضور گسترده کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت رئیسه به اتفاق مردم و مسوولین ولایت مدار شهر بیضا بر سر تربت پاک دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بیضا برگزار شد.


سرپرست واحد بیضا گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگری رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس امری ضروری و مهم تلقی می‌شود و همه ما در قبال آن مسئول هستیم.


علی اصغر پیرو افزود: ما به وجود شهدای والامقام و خانواده‌های عزتمند آنان افتخار می‌کنیم و معتقدیم که همه سرمایه‌های مادی و معنوی این نظام و انقلاب از شهداست و اگر لحظه‌ای در این مسیر غفلت کنیم، بی‌شک مدیون انقلاب و شهدا هستیم.


آئین گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر با نواختن مارش و عطر افشانی و اهدای گل و غبار رویی گلزار دو شهید گمنام واحد بیضا پایان یافت.


تقدیر اعضای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات تنیس روی میز از دکتر دادگان
اعضای تیم‌های حاضر در رقابت‌های تنیس روی میز کارکنان و هیئت علمی دانشگاه (بانوان) با امضای نامه‌ای از معاونت ورزشی دانشگاه تقدیر کردند.


در این نامه سرپرستان، مربیان و کارکنان شرکت کننده در این رقابت‌ها با استقبال از برگزاری مسابقات ورزشی برای کارکنان و اعضای هیئت علمی بانوان، استمرار برگزاری این رقابت‌ها را خواستار شدند.


در بخشی از این نامه با تقدیر از همت معاونت ورزشی دانشگاه در برگزاری مسابقات ورزشی خطاب به دکتر محمد دادگان آمده است: از توجه و نگاه مثبت جنابعالی از بدو تصدی معاونت ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تلاش همکاران متعهد و دلسوز این حوزه تقدیر و تشکر می‌کنم.
همچنین در بخش دیگری از این نامه، از میزبانی مطلوب و در خور توجه واحد اردبیل و تلاش همکاران آن واحد برای تأمین آسایش همکاران و برگزاری منظم و مرتب مسابقات تقدیر شده است.


برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و جشن بزرگ اعیاد شعبانیه در واحد فسا


مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و جشن بزرگ اعیاد شعبانیه درمسجد فاطمة الزهرا (س) واحد فسا برگزار شد.


حجت الاسلام راهوار با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و میلاد سرور آزادگان امام حسین (ع)، ولادت امام زین العابدین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) علمدار کربلا شعبانیه و فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: این ماه با ولادت چند تن از ائمه راستین شیعه قرین بوده و این خود موجب شده است که این ماه در نزد شیعه به خجستگى و فرخندگى معروف باشد چه آنکه امام سوم شیعیان امام حسین (ع)، امام چهارم مؤمنان حضرت امام سجاد (ع) و همین طور منجى عالم بشریت دوازدهمین امام بر حق نیز در این ماه چشم به عالم خاک گشوده‌اند و عالم خاک را به نور وجودشان منوّر مزیّن کرده‌اند مضافاً بر اینکه قمر بنى هاشم حضرت ابوالفضل، برادر وفادار امام حسین و علمدار روز عاشورا نیز در این ماه قدم به عالم خاک نهاده است. آغازین روزهاى این ماه که به ترتیب شاهد تولد امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد (ع ) است یاد کربلا و حوادث خونبار و عبرت انگیز آن را بر هر شیعه اى تداعى مى کند چه آنکه این عزیزان هر سه در کربلا بودند و از حماسه سازان این واقعه محسوب مى شوند.


وی در ادامه فتح خرمشهر را حاصل رشادتهای رزمندگان غیور دانست و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.


گردهمایی سرگروه‌ها و اعضای حلقه های صالحین بسیج دانشجویی شهرستان سلسله‎


به همت بسیج دانشجویی شهرستان سلسله گردهمایی سرگروه‌ها و اعضای حلقه‌های صالحین بسیج دانشجویی شهرستان سلسله با حضور روسا و مسئولان فرهنگی و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی، مرکز آموزش عالی، پیام نور و علمی کاربردی و مسئولان بسیج دانشجویی سپاه استان لرستان و شهرستان در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.


در این برنامه که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان برگزار شد، سرهنگ امامی فرمانده سپاه و پاینده مسئول بسیج دانشجویی سپاه ناحیه الشتر با خیر مقدم گزارشی از روند برگزاری حلقات صالحین در دانشگاه‌ها ارائه کرد.


حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان با تشکر از فعالیتهای بسیج در دانشگاه‌ها با توجه به عوامل کار فرهنگی موفق و تخصصی بودن، مقدس شمردن، با برنامه بودن آن و به زبان روز و مورد پسند جوان بودن را ضرورت کار فرهنگی دانست و از همه بسیجیان و متولیان فرهنگی خواست در ارتقاء سطح معنوی و اخلاقی دانشجویان بکوشند.


در پایان مراسم نیز به تعدادی از سرگروه‌های حلقه‌های صالحین بسیج دانشجویی هدایایی اهدا شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بسکتبال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته