دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1396 - 17:20

گزارش روزنامه فلسطینی از ماموریت سپاه قدس

روزنامه فلسطینی الرساله چاپ غزه روز گذشته در گزارشی مخاطبان خود را به شناخت بیشتر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ماموریت‌های این نیرو فراخواند.
کد خبر : 196332

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از قدسنا، پایگاه اینترنتی روزنامه فلسطینی الرساله که از نوار غزه بارگذاری می‌شود، روز گذشته (سه‌شنبه) در گزارشی با نام «درباره سپاه قدس ایران چه می‌دانید؟» به اهم ماموریت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخت و از شخصیت سردار قاسم سلیمانی فرمانده این نیرو به‌نقل از منابع ایرانی تمجید کرد.


الرساله نوشت: «سپاه قدس یک سازمان نظامی مسلح وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، که با پایان یافتن جنگ عراق و ایران تاسیس شد و شامل تشکیلاتی است که وظیفه نظارت بر عملیات خارجی را دارد و با قاسم سلیمانی به شهرت رسید و در کشورهای عربی مختلف به ویژه سوریه و عراق مبارزه می‌کند.»


این روزنامه فلسطینی نوشت: «سپاه قدس پس از پایان جنگ ایران عراق (1980_1988) و احتمالا طبق آنچه که گزارش‌های رسانه‌ای می‌گوید می‌بایست در سال 1991 اعلام موجودیت کرده باشد. این نیرو همان زمان به تلاش برای صادر کردن انقلاب ایران برای نجات مستضعفان شناخته می‌شد.»


به‌نوشته این روزنامه فلسطینی، سپاه قدس شامل گروه‌های نظامی بوده و تبدیل به یک گروه نظامی یکپارچه شده و وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. میزان بودجه این نیرو محرمانه است و حتی مجلس این کشور هم بر آن نظارتی ندارد علاوه بر آن اینکه نیروهای این تشکیلات نظامی هم مشخص نیست.


الرساله نوشت: «وظیفه و ماموریت سپاه قدس، انجام عملیات خارجی ایران است، نقش او در سال 2003 پس از حمله آمریکا به عراق و در سال 2011 با تحولات سوریه برجسته شد. نظام ایران، اهمیت ویژه‌ای به سپاه قدس می‌دهد به گونه‌ای که در 2 جولای (11 تیر) علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت که تهران 300 میلیون دلار برای سپاه قدس تخصیص داده است.»


به‌گفته‌ بروجردی، این اقدامات برای حمایت سپاه پاسداران و سیاست‌هایش در منطقه است، به ویژه آن بخش از سیاست‌هایی که در برابر گروهای تکفیری و تروریستی انجام می‌شود. از نگاه او، اگر سپاه پاسداران و سپاه قدس وجود نداشتند، الان دمشق و بغداد تبدیل به چراگاهی برای تروریست‌ها شده بودند.


وی تاکید کرد که هدف از حمایت سپاه پاسداران مقابله با سیاست‌ها و رویه‌های آمریکایی است که برای محدود کردن نفوذ ایران در منطقه و تضعیف تهران و متحدان آن کار می‌کنند.


الرساله ادامه داد: «نام سپاه قدس با نام قاسم سلیمانی، یکی از برجسته فرماندهان خود همراه است. سلیمانی یکی از اولین نیروهایی است که در سال 1980 به سپاه پاسداران ملحق شد و در جنگ عراق علیه ایران فرمانده سپاه ثارالله 41 بوده و در آغاز دهه 90 میلادی، فرمانده سپاه پاسداران در استان کرمان در نزدیکی مرز افغانستان بوده است، پیش از اینکه در سال 1998 فرمانده سپاه قدس منصوب بشود. در سال 2011 آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به ترفیع درجه سلیمانی از سرتیپی به سرلشگری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام کرد.»


این روزنامه فلسطینی نزدیک به جنبش حماس نوشت: «هرکجا که قاسم سلیمانی دیده بشود، بدان معناست که سپاه قدس با نیروی نظامی حاضر است، اثر سپاه قدس در لبنان و عراق و حتی افغانستان، علاوه بر سوریه دیده می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته