دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس واحد رودان مطرح کرد

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقیق در زمینه تهدید‌ها و چالش‌های کشاورزی رودان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: این واحد دانشگاهی با داشتن هیات علمی و آزمایشگاه مجهز در زمینه کشاورزی تحقیقات خوبی در این رشته انجام داده و زمینه کاری این واحد در مرکز رشد و فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس کشاورزی است.
کد خبر : 196303

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حسن داوری در نشست با جمعی از گلخانه داران شهرستان رودان با اعلام این خبر گفت: رودان به دلیل داشتن منابع غنی آب و خاک یکی از قطب‌های کشاورزی استان و کشور بوده اما متاسفانه در زمینه تحقیق و پژوهش و توسعه علم و فناوری در کشاورزی در طول سالیان گذشته کار چندانی انجام نشده است.


این مسئول دانشگاهی رعایت نکردن الگوی مناسب کشت، خشکسالی و پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی، آفات و بیماری‌های مرکبات بویژه بیماری جاروک لیموترش و آفتاب سوختگی را از مهم‌ترین تهدیدات و چالش‌های بخش کشاورزی این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: چنانچه برای هر کدام از مشکلات بالا راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت علمی پیش بینی نشود می‌تواند یک تهدید جدی برای بخش کشاورزی شهرستان رودان باشد و این واحد دانشگاهی تحقیقات خود در حل این مشکلات و چالش‌ها را آغاز کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان خاطرنشان کرد: باید کشاورزان شهرستان با روش‌های علمی آشنا شوند و به اهمیت جایگاه تحقیق و پژوهش در افزایش راندمان محصول پی ببرند.



داوری با توجه به بهره برداری از فاز اول گلخانه این واحد تصریح کرد: در این فضای گلخانه‌ای مساله تحقیق و پژوهش برای ما بیشتر از درآمدزایی اهمیت دارد.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از ارائه طرح کاشت گیاهان دارویی توسط این واحد به هیات امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: زمین و آب مورد نیاز برای انجام تحقیق و تولید گیاهان دارویی تامین شده و سرمایه گذاری در این زمینه می‌تواند علاوه بر سودآوری زمینه مناسبی برای صادرات باشد علاوه بر اینکه گیاهان دارویی نیاز به آب بسیار کمتری دارند و دارای مشتری تضمینی هستند.


در این جلسه تعدادی از گلخانه داران رودان با استقبال از فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در زمینه کشاورزی و آب آمادگی خود را برای همکاری با این واحد دانشگاهی اعلام کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته