دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1396 - 10:04
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

راه اندازی دهکده سلامت سالمندان؛ به زودی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تصویب نهایی سند سالمندی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دهکده سلامت برای ارائه خدمات به سالمندان نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.
کد خبر : 196276

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد حمایت و توجه سازمان بهزیستی به مناطق حاشیه نشین شهر تهران اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و 100 هزار نفر در حاشیه شهر تهران زندگی می‌کنند که البته جمعیت حاشیه‌نشینان مشهد از تهران نیز بیشتر است برهمین اساس امسال راه اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در 30 شهرستان در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت.


وی همچنین از تصویب نهایی سند سالمندی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دهکده سلامت برای ارائه خدمات به سالمندان نیز به زودی راه اندازی خواهد شد و وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه به ویژه بهزیستی کشور نسبت به تدوین سند ملی سالمندی اقدام کرده‌اند.


محسنی بندپی با اشاره به اینکه شایع نبودن سالمند آزاری در کشور گفت:‌ برای اجرای هر چه بهتر سند ملی سالمندی 22 هزار نفر از نیروهای سازمان بهزیستی در این زمینه خدمت رسانی می‌کنند، همچنین در این سند محورهایی مانند تامین رفاه اجتماعی، سالمندی با سلامت، دسترسی عادلانه به خدمات حمایتی، مسکن مناسب و کرامت سالمندان در این سند ملی مورد توجه قرار گرفته است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور در تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: هم اکنون بررسی و تصویب لایحه بازنگری قانون حمایت از حقوق معلولان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.


وی ادامه داد: هم اکنون حدود 10.5 درصد از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور دارای معلولیت بینایی هستند که اغلب آنان نیز تحصیل کرده هستند و به فناوری‌های پیشرفته و به روز نیاز دارند که خوشبختانه از سوی شرکت‌های دانش بنیان داخلی نیازهای آنان تامین خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته