دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1396 - 10:05
ولایتی در برنامه تلویزیونی مجله دانشگاه خبرداد:

راه‌اندازی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای همجوار

شب گذشته قسمتی دیگر از مجله دانشگاه که مربوط به حوزه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی است پخش شد و دکتر ولایتی در این برنامه موضوع گسترش و راه‌اندازی واحدهای دانشگاهی در کشورهای همجوارمان را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر : 196160

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی‌اکبر ولایتی در برنامه مجله دانشگاه دایر کردن واحدهای دانشگاهی را در کشورهای مختلف افتخار دانشگاه آزاد دانست و گفت: در کشورهایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و اقتصادی به ما نزدیک هستند می‌توان شعباتی از دانشگاه آزاد را راه‌اندازی و به نیازهای آن کشور کمک کرد.


در ادامه دکتر علی‌محمد نوریان سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولویت مهم امروز جهانی شدن و بین‌المللی شدن است در این مسیر باید ساختارهای موجود، اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد استفاده قرار گیرد.


در ادامه برنامه مجله دانشگاه به موضوع علم تاکید و بیان شد که علم مرز نمی‌شناسد و دانشگاهی که می‌خواهد علمی بماند باید فراتر از مرزهای یک کشور گسترش یابد.


همچنین در این برنامه اعلام شد که دانشگاه آزاد اسلامی اکنون 4 واحد برون مرزی در کشورهای لبنان، افغانستان، امارات متحده عربی و انگلستان و 4 دفتر در کشورهای آلمان، ایتالیا و روسیه تاسیس کرده است.


در ادامه این برنامه عنوان شد که دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در 16 کشور دیگر واحد و دفتر دانشگاهی راه‌اندازی کند.


همچنین تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی 8 هزار و 678 نفر اعلام شد و در ادامه این موضوع مطرح شد که دانشگاه آزاد اسلامی از سال 88 تا 95 توانسته تعداد دانشجویان غیر ایرانی را از 276 نفر به 822 نفر برساند.


در ادامه برنامه دکتر ابراهیمی معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 92 برنامه 5 ساله راهبردی حوزه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شد و در این برنامه راه‌کارهای عملیاتی برای حضور موثر دانشگاه در عرصه بین‌المللی ارائه شد.


او افزود: تا مهر امسال حدود 2 هزار 700 دانشجو از طریق شبکه مرکب واحدهای بین‌المللی، برون‌مرزی، ‌دفاتر و واحدهای الکترونیکی دانشگاه جذب شده است.


در پایان برنامه مجله دانشگاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هدف و انگیزه خود را از تحصیل در این دانشگاه بیان کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته