انتقاد مختاباد به کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در بزرگراهها
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای اسلامی شهر تهران، عبدالحسین مختاباد در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورا و پس از ارائه گزارش عملکرد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: گزارش ارائه شده یک گزارش جامع و کاملی بود اما نکاتی دارد که باید مورد توجه معاونت فنی عمرانی قرار بگیرد.
وی با انتقاد از ورودی اتوبان امام علی (ع) به آزادگان و همچنین اتوبان نیایش به سمت کرج گفت: متاسفانه وقتی وارد این اتوبانها میشویم، وحشت میکنیم و باید خط کشی این اتوبانها مورد توجه قرار بگیرد.
مختاباد با اشاره به ناهماهنگی سطوح اتوبان آزادگان گفت: پستی و بلندیهای این مسیر باعث ناایمنی تردد خودروها و ایجاد تصادف میشود.
مختاباد همچنین به عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از بزرگراهها اشاره کرد و گفت: این موارد از جمله مواردی است که میتواند باعث افزایش تصادف شود و ایمنی شهروندان را به خطر بیندازد به همین جهت باید اصلاح شود.
رئیس کمیته هنر شورا یادآور شد: متاسفانه برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا در مکان نامناسبی نصب شدهاند یا به کل نصب نشدهاند که هر دوی این موارد منجر به تصادف میشود.
مختاباد تصریح کرد: در بازگشایی و افتتاح بزرگراهها باید به نصب علائم راهنمایی و رانندگی توجه ویژه شود و ابتدا باید این علائم به طرز صحیح جانمایی و اجرا شوند و بعد بزرگراهها بازگشایی شوند.
در ادامه جلسه محمد حقانی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز گفت: اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به صورت متوازن نبوده و بیشتر به تکیمل بزرگراهها معطوف شده به گونهای که 95 درصد شبکه بزرگراهی تکمیل شده که ضد محیط زیست است. ساخت هر چه بیشتر بزرگراهها به معنای ورود خودروهای بیشتر است و این امر در تضاد با حفظ محیط زیست است.
حقانی افزود: در مورد دریاچه چیتگر نیز باید گفت چرا همان موقع ساخت، پیوستهای زیست محیطی در مورد آن اجرا نشد و بعد از 4 سال برای آن تصفیه خانه درست میشود.
رئیس کمیته محیط زیست شورا اضافه کرد: در مورد پلهای اجرا شده در بزرگراه ارتش نیز باید گفت مردم نگران هستند. به جای اجرای این پلها به این صورت یک طرح شبدری اجرا میشد نتیجه بهتری در بر داشت.
حقانی خاطر نشان کرد: ای کاش نگاه سطحی مسئولان عمرانی شهرداری از ابتدا زیر سطحی بود و تکمیل مترو برای آنان اولویت داشت.
انتهای پیام/