دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 11:12

قدردانی نخست‌وزیر اسرائیل از مواضع آمریکا درباره معاهده «ان‌پی‌تی»

نخست‌وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا از مواضع این کشور در خلال نشست پایانی کنفرانس بازنگری در معاهده «ان‌پی‌تی» قدردانی کرد.
کد خبر : 19606

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل شب گذشته (شنبه) در تماسی تلفنی با «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا نسبت به خودداری دولت آمریکا از پذیرش سند نهایی کنفرانس «بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای» (ان‌پی‌تی) قدردانی کرد و خواستار برگزاری نشستی بین‌المللی در ماه مارس آینده شد.


براساس این گزارش، «نتانیاهو» با دعوت از دولت «اوباما» برای شرکت در این نشست بین‌المللی، هدف از برگزاری آن را خالی کردن منطقه خاورمیانه از سلاح هسته‌ای خواند.


پس از 4 هفته مذاکرات مستمر، کنفرانس «بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای» به‌دلیل کارشکنی آمریکا نتوانست روز جمعه سند نهایی را صادر کند.


«رزگاتمولر» معاون کنترل تسلیحات وزیر امورخارجه آمریکا در پایان این نشست گفت: ما حاضریم کنفرانس را بدون سند نهایی تمام کنیم تا اینکه سند بدی را بپذیریم.


این مسئول آمریکایی همچنین از این موضوع که پیش‌نویس بیانیه پایانی حاوی مهلت نهایی بی‌حساب و کتاب است، انتقاد کرد و گفت: این موضوع با سیاست معمول آمریکا از زمان‌های دور همخوانی ندارد.


وی افزود: آمریکا ترجیح می‌دهد که سند نهایی وجود نداشت باشد، تا اینکه سندی بد باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب