دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1396 - 16:33
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

راه اندازی اندیشکده‌های فکری با هدف توسعه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از راه اندازی اندیشکده‌های متعدد در سطح کشور تحت عنوان اتاق فکر برای توسعه و تسرّی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی خبرداد.
کد خبر : 196054

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیض در همایش معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور در اردبیل، به قانون احیای معاونت پرورشی بر ضرورت هماهنگی در برگزاری فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان به عنوان یک مأموریت خطیر اشاره کرد.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هدف از تشکیل این همایش تخصصی را احصاء مشکلات پیش رو در این حوزه و ضرورت بازنگری دوباره در فعالیت‌های پرورشی بیان کرد و افزود: تلاش ما بر این است که بر اساس سند تحول بنیادین اقدامات عملیاتی را در این زمینه انجام دهیم.


وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در تابستان جلوه‌گر است، تصریح کرد: تابستان امسال 25 هزار پایگاه شامل مدارس، کانون‌ها، مراکز تفریحی و ورزشی میزبان 5 میلیون دانش آموز از سراسر کشور است.


فیض در ادامه با عنوان اینکه با استقرار دولت جدید، به طور قطع تغییر ساختار در مجموعه معاونت در دستور کار است، افزود: سعی ما بر این است که در این فاصله از ظرفیت‌های استانی در جهت حرکت رو به جلو بیشتر استفاده کنیم.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به شفاف سازی ماموریت‌های حوزه ستادی و سازمان دانش آموزی در قالب احیای معاونت پرورشی و به سرانجام رساندن آن اشاره کرد.


فیض بیان کرد: در گذشته بدون توجه به نیازهای تربیتی و فرهنگی دانش آموزان اقدام به نوسازی و ساخت مدرسه می‌کردند و این در حالی بود که خبری از احداث نمارخانه و کتابخانه نبوده است.


وی عنوان کرد: با تاکید وزیر آموزش و پرورش مقرر شده مدارس مطلوب با در نظر گرفتن نمازخانه و کتابخانه احداث شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس با جمعیت بیش از 100 دانش آموز اغلب دارای نمازخانه هستند، افزود: بیش از 90 درصد مدارس پر جمعیت دارای نمازخانه است.


وی با اشاره به اینکه تکمیل نماز‌خانه‌های نیمه تمام در اولویت است، گفت: برای اینکه مدرسه‌ای مطلوب و ایده آل با فضای آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی شایسته داشته باشیم نیازمند اعتبارات ملی و کمک‌های خیرین هستیم.


فیض از راه اندازی اندیشکده‌های متعدد در سطح کشور تحت عنوان اتاق فکر برای توسعه و تسری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی خبر داد و گفت: اولین اندیشکده را در استان اردبیل راه اندازی خوهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته