دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 11:11
در کنگره تجلیل از ایثارگران

روحانی‌: سرزمین اقتصادی ما توسط عفلقیان جدید یعنی1+5 و شورای امنیت اشغال شده است/ اراده ملی آزادکردن خرمشهرهای جدید است

رئیس‌جمهوری گفت که سرزمین اقتصادی ما توسط عفلقیان جدید یعنی 1+5 و شورای امنیت اشغال شده است، چطور در آن زمان جلوی تانک‌ها و پیشروی‌ها را می‌گرفتند الان هم در دنیای اقتصاد، جلوی ما را گرفتند.
کد خبر : 19597

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز ـ یکشنبه سوم خرداد ـ در همایش تجلیل از ایثارگران در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: شاهکار 140 جنگنده ایرانی در صبح اول مهرماه با حمله به اهداف تعیین‌شده در خاک عراق، پیام بسیار قوی و تکان‌دهنده برای جهان بود و این نکته را به رژیم صدام فهماند که خواب آنها برای ایران اسلامی تعبیر شدنی نیست.


وی افزود: اساس ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنانش، خاک و خون و نژاد نبود؛ ایمان و عشق به اسلام و وطن بود.


رئیس‌جمهوری تصریح کرد: صدام روز اول جنگ فهمید که رویای تصرف سه روزه اهواز محقق‌شدنی نیست، در سال 60 حرکت بزرگ نیروهای ما آغاز شد. اولین عملیات مهم در مهر 60 و شکست حصر آبادان بود. این عملیات بسیار مهم بود؛ چراکه امام هم فرموده بود که باید حصر آبادان شکسته شود.








شهریور که صدام به ایران حمله کرد در ساعت 2 بعدازظهر اعلام شد. 2 سال بعد در خبر ساعت 2 بعدازظهر اعلام شد که خرمشهر آزاد شد. چه ولوله‌ای بپا شد

روحانی ادامه داد: عملیات بعدی عملیات بستان بود. همچنین در آغاز سال 61 عملیات مهمتری به نام فتح‌المبین بود. پس از آن عملیات فتح خرمشهر عملیات مهم دیگری بود. این عملیات در چند مرحله از اوایل اردیبهشت 61 صورت گرفت و پس از آن مراحل بعدی تا خرداد و دوم و سوم خرداد ادامه یافت و مسئله خرمشهر تمام شد.


وی یادآور شد: شهریور که صدام به ایران حمله کرد، در ساعت 2 بعدازظهر اعلام شد. 2 سال بعد در خبر ساعت 2 بعدازظهر اعلام شد که خرمشهر آزاد شد. آن روز چه ولوله‌ای برپا شد.


رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه «این جشن یک جشن ملی است»، گفت: شما در سوم خرداد سال 61 یک نفر را نمی‌دیدید که لبخند نزند، همه ایرانی‌ها از راست و چپ و مسیحی و مسلمان همه و همه خوشحال بودند.


روحانی اضافه کرد: عملیات‌های زیادی در طول جنگ تحمیلی صورت گرفت ولی هیچ عملیاتی جای فتح خرمشهر را نگرفت. آنچه در جنگ هشت ساله در جای‌جای جبهه چراغ پرفروغ بود، خرمشهر و فتح خرمشهر بود. روز سقوط خرمشهر دردناک‌ترین روز بود؛ حداقل من این حس را داشتم. خرمشهر یک نماد دیگر بود. حداقلش این بود که میزان پیروزی و شکست ما در خرمشهر تعیین شد چراکه فتح خرمشهر نماد پیروزی در دفاع مقدس است.


وی بیان کرد: همه مردم با خرمشهر احساس می‌کردند که آزاد شده‌ایم. با وجود تهدیدهای صدام که گفته بود بصره را می‌دهم اما خرمشهر را نمی‌دهم، خرمشهر آزاد شد. خرمشهر فراموش نمی‌شود. سوم خرداد جاودانه است. سوم خرداد مظهر پیروزی و استقامت ملت است و تبلور پیروزی حق بر باطل است.


رئیس‌جمهوری ادامه داد: همچنین فردا روز دزفول است. مردم دزفول چقدر زجر کشیدند. دزفول خراب شد ولی مردم صبوری بودند. دزفول سرزمین صبر و مقاومت و ایستادگی و نهراسیدن است.








دنیای اقتصاد ما اشغال است ما با ابزار یپلماسی می‌خواهیم سرزمین اقتصادی‌مان را که به ناحق اشغال شده است، آزاد کنیم

روحانی تأکید کرد: آیا در این روز ما جمع می‌شویم که بگوییم که پیروزی خرمشهر بسیار مهم است؟ بله مهم است. آیا در این روز می‌خواهیم به جهانیان بگوییم که اراده مردم در برابر سلاح‌های دشمنان پیروز است؟ این هم مهم است. یا در این روز جمع می‌شویم که به خانواده‌های شهدا بگوییم ما قدر شما می‌دانیم و ملت ایران مرهون فداکاری شما است؟ این هم درست است.


سوم خرداد زندانی سال 61 نیست


وی افزود: اما ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم که هر وقت سوم خردادی پیش آید و بخشی از سرزمین ما به دست دشمنان تصرف شود، اراده ملی آزادکردن خرمشهر جدید است. خرمشهر نماد است. ممکن است هر خرمشهری دیگری باشد، ما می‌ایستیم و آن خرمشهر جدید را آزاد می‌کنیم.


رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «سرزمین اقتصادی ما توسط عفلقیان جدید یعنی 1+5 و شورای امنیت اشغال شده است»، اظهار کرد: چطور در آن زمان جلوی تانک‌ها و پیشروی‌ها را می‌گرفتند الان هم در دنیای اقتصاد جلوی ما را گرفتند. دنیای اقتصاد ما اشغال است؛ ما با ابزار یپلماسی می‌خواهیم سرزمین اقتصادی‌مان را که به‌ناحق اشغال شده است، آزاد کنیم.


روحانی همچنین گفت: سرزمین نفت اشغال شده است،‌ عفلقیان نمی‌گذارند که این نفت که مال مردم است به فروش برسد. سرزمین نفت توسط 1+5 و شورای امنیت و ابرقدرت‌ها اشغال شده است؛ ما باید خرمشهر نفت‌مان را آزاد کنیم.








ما در اینجا اجتماع کرده‌ایم که بگوییم ما ملتی هستیم خرمشهرها را فراموش نمی‌کنیم ما خرمشهرها را آزاد می‌کنیم. امروز خرمشهرهایی پیش روی ماست، ما تمام خرمشهرها به دست ملت با هدایت رهبری به حول و قوه الهی آزاد خواهیم کرد

وی اضافه کرد: بانک‌ها و روابط بانکی ما در سراسر جهان نیز توسط عفلقیان اشغال شده است. ما باید تمامی سرزمین‌های تصرفی اقتصادی، علمی و تجاری در سراسر جهان که اشغال شده است به عنوان خرمشهر جدید از دست دشمن آزاد کنیم.


رئیس‌جمهوری تأکید کرد: ما در اینجا اجتماع کرده‌ایم که بگوییم ما ملتی هستیم که خرمشهرها را فراموش نمی‌کنیم؛ ما خرمشهرها را آزاد می‌کنیم. امروز خرمشهرهایی پیش روی ماست، ما تمام خرمشهرها را به دست ملت و با هدایت رهبری به حول و قوه الهی آزاد خواهیم کرد.


روحانی ادامه داد: بنابراین سه خرداد ادامه خواهد داشت. سوم خرداد زندانی سال 61 نیست، یک حادثه نیست، یک حماسه و پروسه است تا همه خرمشهرهای اقتصادی، سیاسی، علمی، تجاری، بانکی و بیمه‌ای آزاد شود و آن وقت جشن بگیریم؛ جشن برای آزادی خرمشهرهای جدید.


وی خاطرنشان کرد: این روز دیر نیست. ملت ایران به همراه دولت، قدم به قدم خرمشهرها را آزاد خواهد کرد همانطور که سرداران جنگ خرمشهر را در سوم خرداد آزاد کردند، سرداران سیاسی نیز خرمشهرها را آزاد می‌کنند. صدها دولت می‌آید و می‌رود اما خرمشهر می‌ماند و خرمشهرها را آزاد خواهیم کرد و این پیروزی از آن ملت خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته