دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت

سومین دوره همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت،۲۷ و ۲۸ تیرماه توسط وزارت نفت برگزار می‎شود.
کد خبر : 195965

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، آبادانی یا عوارض اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دوروی سکه حضور نفت در هر سرزمینی است و آنچه روی این سکه را تعیین می‎کند، میزان توجه صنعت نفت به ایفای مسئولیت‎های اجتماعی (CSR) است. ایران هم به عنوان نخستین دارنده ذخایر هیدروکربور دنیا از این قاعده مستثنی نیست و از آنجا که مفهوم CSR با وجود سبقه طولانی در صنعت نفت کشورمان، همچنان به جایگاه واقعی خود دست نیافته، وزارت نفت افزون بر هدفمندسازی فعالیت‎های خود در این حوزه، برگزاری همایش سالانه‎ای را در دستور کار قرار داده است که سومین دوره آن، ۲۷ امروز و فردا برگزار می‎شود.


سابقه مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت ایران به بدو تولید نفت و شکل گرفتن این صنعت برمی‎گردد. از زمانی که برداشت نفت در مسجدسلیمان و سپس فرایند انتقال آن به آبادان شروع شد، حضور مثبت و سازنده نفت در محیط پیرامونی آغاز و تمدن نوینی شکل گرفت.


به طور مثال شرکت نفت آب به منطقه آورد؛ درمانگاه ساخت؛ مدرسه ساخت و اقداماتی از این دست انجام داد که چهره خوبی از صنعت نفت به‎عنوان نمونه در شهری مانند آبادان بر جای گذاشت و این شهر به هویتی مستقل و توسعه‎یافته با زیرساخت‎های مناسب تبدیل شد.


در حال حاضر هم که صنعت نفت به دلیل استقرار واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی و خطوط انتقال نفت و گاز، تقریبا در گستره وسیعی از کشور فعالیت دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که الزامات مسئولیت اجتماعی به شکلی ساختاریافته‎تر و نظام‎مندتر موردتوجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته