اجرای نظام مراقبت اجتماعی از دانشآموزان در سال تحصیلی جدید
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای ادارات مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی استانهای سراسر کشور، گفت: با ایمان، توکل، اراده آهنین، تدبیر و استفاده از تجارب متقن علمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی قطعا موفق خواهیم بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حل مشکل آسیبهای اجتماعی بایستی از دفاع مقدس الگوبرداری کنیم، تصریح کرد: ایمان، ایثار، همدلی و مشارکت یکپارچه مردم در دفاع مقدس رمز پیروزی و سربلندی کشور بود.
وی با بیان اینکه «طرح نماد» در سال تحصیلی 96-95 بهصورت پایلوت در 6 استان کشور اجرا شد، اظهار کرد: این طرح با توجه به موفقیتش، در سال تحصیلی جدید در تمام استانهای کشور اجرا میشود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مدارس بایستی در کنار مسائل آموزشی و پرورشی، نشاط، شادابی و مهارت اجتماعی هم به دانش آموزان آموخته شود، یادآور شد: برای موفقیت در برنامهها، هماهنگی بین جامعه، خانواده و مدارس در امر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ضروری است.
حمیدی با تاکید بر اینکه یادگیری زمانی اتفاق میافتد که منجر به تغییر رفتار شود، افزود: تغییر در دانش دانش آموزان منجر به تغییر نگرش، تغییر در رفتار فردی و جمعی آنها میشود.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: براساس ارزیابیها و پژوهشهای صورت گرفته در ۴ سال گذشته در سه حوزه آموزش، فرهنگ سازی و مداخلات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اقدامات خوبی صورت گرفته است.
حمیدی عنوان کرد: براساس سند تحول بنیادین، هدف آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف، با مهارت اجتماعی بالا جهت زندگی سالم در جامعه است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجتماعی کردن موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی یکی از الویتهای است، عنوان کرد: تمامی معلمان بایستی در این امر مهم مشارکت داشته و در قبال آن احساس مسئولیت کنند.
وی با تاکید براینکه وظیفه ما پیشگیری است، افزود: در این راستا طرحهای «نماد»، «پیشگیری»، « المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای»، «سفیران سلامت» و.... در مدارس سراسر کشور اجرا می شود.
حمیدی با اشاره به وجود 12 میلیون دانش آموز و نزدیک یک میلیون معلم در سراسر کشور، گفت: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی را در آگاه سازی، اقناع سازی، آموزش، کمک به پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه دارد که بایستی تمامی نهادها و دستگاهها در این امر با آموزش و پرورش همکاری و هماهنگ باشند.
انتهای پیام/