دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرهنگ‌سازی حوزه هنری با اجراهای خیابانی در حوزه ترافیک

تاکنون آثار نمایشی حوزه هنری در سالن‌های نمایشی مجموعه که عموماً در خیابان سمیه واقع شده است، اجرا می‌شد و این در حالی است که به تازگی شاهد اجرای پرفورمنس حوزه هنری در خارج از سالن‌هایش هستیم.
کد خبر : 195905

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، شاید بیرون بردن اجراهای نمایشی حوزه هنری که به تازگی شاهدش هستیم از اتفاقاتی باشد که باید زودتر روی می‌داد اما چنین اقدامی همچنان جای بسی خرسندی است.


تاکنون اجراهای حوزه هنری محدود به سالن‌های این مجموعه بود و با وجود آثار نمایشی بسیار ارزشمند و فاخری که حوزه هنری تولید کرد، کمتر با اجرا در سطح گسترده روبه‌رو شده‌ایم.


این در حالی است که اگر نمایش به میان مردم رود، هم تعداد بیشتری از مخاطبان را به سمت خود جلب می‌کند و هم تماشاگران که اکثرا از نسل جوان هستند بیشتر با ارزش‌ها آشنا خواهند شد.


حوزه هنری این‌‌بار ضمن جذب مخاطب، با پویش «از خودمان شروع کنیم» فرهنگ‌سازی را نیز در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. این پویش با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و در رابطه با نوع رفتار و قوانین مربوط به عابر و همچنین قوانین و تکالیفی که راکبین خودرو و موتورسیکلت در قبال عابران دارند، اجرایی شده است.



این اقدام فرهنگی با شعار برای هوای پاک شهررکاب بزنیم از از 22 تیر ماه آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی قرار است تا 31 مردادماه در روزهای سه شنبه و پنج شنبه هر هفته، 60 گروه نمایشی بیش از 370 اجرا در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک داشته باشند. این گروه‌ها در 20 تقاطع پر تردد،5 بوستان شهری و 4 مسیر دوچرخه سواری تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند.


در پرفورمنس «برای هوای پاک رکاب بزنیم» که در راستای ترغیب و تشویق و معرفی ظرفیت‌های دوچرخه سواری اجرا می‌شود شهروندان تهران را با فرهنگ دوچرخه‌سواری آشنا می‌کند و آن را به عنوان وسیله نقلیه‌ای لذت‌بخش یادآور می‌شود.



لازم به ذکر است حوزه هنری برای در راستای این اقدام فرهنگ ساز، 4 مسیر را برای اجراها در نظر گرفته که مسیر اول از میدان منیریه تا چهارراه ولیعصر (تئاترشهر) ، مسیر دوم از خیابان انقلاب تا میدان کشاورزو مسیر سوم در خیابان مطهری خواهد بود. همچنین این پرفورمنس در بازار تهران از ساعت 10:30 تا 13 اجرا می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته