دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر میرزاده در جمع مسئولان ورزشی واحدهای دانشگاه آزاد خبر داد

اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار به ورزش دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده در گردهمایی مسئولین تربیت بدنی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شیراز با بیان اینکه در سال ۹۴ غیر از اعتبارات عمرانی ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار جاری به ورزش دانشگاه اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش به طور همه جانبه حمایت می‌کنیم و آن را توسعه می‌دهیم.
کد خبر : 1959

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی مسئولان تربیت بدنی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شیراز با بیان اینکه در سال ۹۴ غیر از اعتبارات عمرانی ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار جاری به ورزش دانشگاه اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش بطور همه جانبه حمایت می‌کنیم و آن را توسعه می‌دهیم.


دکتر میرزاده با بیان اینکه برگزاری گردهمایی مسئولین تربیت بدنی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کار بسیار ارزشمندی است، گفت: این گردهمایی در واقع یک گردهمایی فرهنگی هم هست، چرا که فعالیت‌های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردارند و زمینه ساز توسعه فرهنگی جامعه هستند.


رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مقارن شدن برگزاری این همایش با دهه مبارک فجر، تصریح کرد: دهه فجر در واقع دهه بیداری امت‌های اسلامی است چرا که با ورود امام، نه تنها سرنوشت ملت ایران بلکه سرنوشت تمام کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی نیز رقم خورد.


وی با تاکید بر اینکه امام راحل با دم مسیحایی و تدبیر موسایی خود ملت ایران را از تاریکی استبداد نجات دادند، گفت: امام راحل توانست ملت ایران را به حکومت مردم سالاری دینی رهنمون کند.


دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به بی‌ثباتی منطقه، بیان کرد: نیم نگاهی با اوضاع منطقه به خوبی نشان دهنده اهمیت ثبات و پایداری کشور ایران است که این موضوع ناشی از اقتدار ملت ایران است.


امنیت بی‌نظیر کشور ایران ناشی از اقتدار ملت ایران و صلابت رهبری است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان، فلسطین و پاکستان جریان‌هایی از خون و آتش درست شده است، اظهار کرد: کشور اسلامی ایران از برکت وحدت مردم و صلابت رهبری و تدبیر دولت تدبیر و امید در یک امنیت بی‌نظیر به سر می‌برد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشرفت‌ها و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران در ۳۶ سال گذشته، گفت: بحمدالله و به‌رغم توطئه‌های همه‌جانبه داخلی و خارجی، روند پیشرفت و توسعه میهن اسلامی ذیل شعار‌ها، برنامه‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شروع شده و در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به دست آمده است.


وی با ذکر این که میزان رشد امور علمی، فناوری، پژوهشی و حرکت‌های دانش بنیان به طور بی‌سابقه‌ای متحول شده، بیان کرد: این موضوع نتیجه روحیه‌ای است که از طریق فضای انقلابی و نظام اسلامی در روح جامعه ما دمیده شده و زمینه دانش‌پروری، دانشجویی و اندیشمندی علمی و آزاداندیشی را فراهم کرده است.


دکتر میرزاده خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با چاپ ۵۱ هزار مقاله علمی در سایت‌ها و مجلات بین المللی در رسیدن به توسعه علمی کشور مشارکت داشته است.


میرزاده با اشاره به اینکه جمعیت ایران نسبت به سال ۱۳۵۷ فقط دو برابر شده ولی رشد دانشجویان ما ۲۷ برابر شده، گفت: رشد ۲۷ برابری دانشجویان به این دلیل است که ما موفق شده‌ایم زیرساخت‌ها، زیربنا‌ها، امکانات و نیروی انسانی متخصص را فراهم کنیم تا بتوانیم به این موفقیت برسیم.


وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، تاکید کرد: در ماجرای هسته‌ای سربازان جبهه ایران مقتدرانه در مقابل سیاستمداران کهنه کار غربی با صلابت از حق و حقوق و عزت ایران دفاع کردند.


دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است


دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای اتقلاب اسلامی است، گفت: این دانشگاه با ابتکار آیت الله هاشمی رفسنجانی و با تایید امام راحل و حمایت بزرگان نظام از جمله مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ تاسیس شد.


وی با با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور گسترده شده است است، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی، ۵ میلیون فارغ التحصیل، ۱/۷ میلیون دانشجوی در حال تحصیل توانسته بار بزرگی را در حوزه آموزش عالی از دوش دولت بردارد.


دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه علمی ایران کمک شایانی کرده است، گفت: مشارکت بالای دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرده که در حال حاضر ایران در بسیاری از رشته‌ها در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم توسعه عرصه‌های ورزشی، بیان کرد: در زمینه‌های ورزشی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بزرگی در کشور ایجاد شده است.


۶۰۰ هزار متر مربع فضای مسقف ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی


دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی ۶۰۰ هزار متر مربع فضای مسقف ورزشی احداث شده است، بیان کرد: در حال حاضر نیز احداث ۶۰ هزار متر مربع فضای مسقف ورزشی در دست اقدام است که ۳۵ هزار متر مربع آن در استان فارس احداث خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش به عنوان یک یک ضرورت حیاتی نگاه می‌کند، تصریح کرد: ورزش می‌تواند راه حل مناسبی برای غلبه بر ناهنجاریهای اجتماعی جامعه باشد و باید به این موضوع نگاه ملی داشته باشیم.


دکتر میرزاده افزود: یکی از راه‌های غلبه بر ناهنجاری‌های اجتماعی توسعه ورزش همگانی است.


وی با اشاره به تقدیر از دانشجویان مدال آور بازیهای آسیایی اینچئون، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بازیهایی آسیایی اینچئون صاحب ۱۰۱ مدال شدند که افتخاری بزرگ برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.


دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به حوزه‌های فرهنگی و دینی دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی شاهد نشاط فرهنگی و نشاط دینی در دانشجویان است.


توسعه حوزه ورزش در تمام استانهای کشور


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بدون شک می‌تواند در عرصه ورزش با برنامه ریزی‌های مدون دکتر دادگان کارهای بزرگی انجام دهد، تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی بنا داریم حوزه ورزش را در تمام استان‌های کشور توسعه دهیم.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد تسهیلات ویژه‌ای از جمله پرداخت وام به ورزشکاران دانشجو را در دستور کار خود قرار دهد.


دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در ورزش بسیار ارزشمند است است، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در ورزش باعث کاهش سرمایه گذاری در دیگر حوزه‌ها از جمله بهداشت و درمان می‌شود.


حمایت همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش


دکتر میرزاده با بیان اینکه ورزش برای سالم سازی جامعه و توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه مکمل بسیار خوبی است، اظهار کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش بطور همه جانبه حمایت می‌کنیم و آن را توسعه می‌دهیم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ غیر از اعتبارات عمرانی ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار جاری به ورزش دانشگاه اختصاص داده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته