دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 11:01
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر به آنا خبر داد

نابودی 12 هکتار از منابع طبیعی بوشهر در آتش‌سوزی

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از نابودی 12 هکتار از منابع طبیعی منطقه چهوک در استان بوشهر طی آتش سوزی بامداد امروز (یکشنبه) خبر داد.
کد خبر : 19585

حسین دلشب در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره این آتش‌سوزی گفت: آتش‌سوزی حدود ساعت یک بامداد شروع شده بود و با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی ساعتی بعد مهار شد. این آتش‌سوزی در غرب روستای چهوک در منطقه تنگه ارم دشتستان روی داده بود.


وی درباره خسارت‌های این آتش‌سوزی نیز گفت: 12 هکتار از وسعت این منطقه که دارای پوشش بادام، بنه و گیاهان بوته‌ای بوده در این آتش‌سوزی نابود شده است. این آتش سوزی در ارتفاع حدود 1000 متری روی داده است.


وی با بیان اینکه این منطقه از نظر تنوع حیات وحش چندان غنی نیست، تاکید کرد: علت این آتش‌سوزی انسانی بوده و احتمالا توسط گردشگران و یا افرادی که برای گردآوری عسل به منطقه آمده بودند، روی داده است.


دلشب درباره ظرفیت‌های مناطق اطراف منطقه دچار آتش‌سوزی گفت: منطقه‌ای که در آتش سوخت جزو مناطق حفاظت شده نیست و منطقه‌ای تحت نظارت منبع طبیعی است اما در نزدیکی این منطقه «کوه نسار» را داریم که از نظر حیات وحش بسیار غنی است و ما نیز پیشنهاد شکار ممنوع شدن این منطقه را ارائه کرده‌ایم.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان بوشهر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته