دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

صنوف سنتی باید به تکنولوژی تکیه بزنند

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه پیشرفت های اخیری که در اقتصاد دنیا به وقوع پیوسته الزامات جدیدی را در حوزه کسب و کار کرده است، گفت: فرآیند کسب وکارهای نوین بیشتر متکی بر نقش فناوری اطلاعات است و اصناف باید خود را با این شرایط تطبیق دهند.
کد خبر : 195691

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سیدمحمود هاشمی گفت: در شرایط اقتصادی امروزی لازم است چابکی ، سرعت و انعطاف پذیری بیشتری را در زمینه توزیع و ارائه خدمات کالا لحاظ کنیم که در این زمینه شکل گیری و فراگیری کسب وکارهای نوین امری اجتناب ناپذیر است.


وی تاکید کرد اصناف نیز به نوعی در این مسیر قرار گرفته اند و باید خود را با آن همراه کنند.


وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان بیشترین تغییرات را در فرآیند کسب و کار اعمال کنیم و می توان گفت که این تغییرات ضروری است زیرا بدون آن کسب و کار به شدت افت می‌کند و قابل رقابت نخواهد شد .


هاشمی با تاکید بر اینکه برای همگام شدن صنوفی سنتی با کسب وکارهای جدید باید آموزش های لازم را برای صنوف شروع کرد، اظهار کرد: آگاهی داشتن از توانایی های بالقوه فناوری اطلاعات می تواند روی چگونگی طراحی فرآیند جدید تاثیر گذار باشد و باید بعضی از ابزارها و راهکارهای الکترونیکی جایگزین تمام یا بخشی از فرایندهای قدیمی شوند.


عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: کسب و کارهای نوین همگام با مسائل اقتصادی روز به وجود آمده اند و امروز شرایطی ایجاد شده که می توان تمامی نیازهای روز را با تلفن همراهی که در دست داریم، انجام داد .


وی تاکید کرد: فضای مجازی کسب وکارها را نیز با خود همراه کرده و امروزه کشاورز قیمت محصولات خود را از اینترنت می‌بیند و از قیمت محصولات در دیگر استانها نیز مطلع می شود که همه این مسایل سبب شده تا نیاز به استفاده از فضای مجازی بیشتر احساس شود و اصناف نیز باید از این غافله جا نمانند .


وی تصریح کرد: ما در اتاق اصناف ایران به دنبال ساماندهی کسب و کارهای نوین هستیم تا بتوانیم از بروز کلاهبرداری و سوء استفاده های احتمالی در فضای مجازی جلوگیری کنیم .


هاشمی افزود: مساله ایجاد کسب و کارهای اینترنتی در استان فارس نیز قوت گرفته به گونه ای که برای ارتقاء اینترنت، این استان مجهز به استفاده از فیبر نوری شده است تا سرعت بالای اینترنت را بتوانیم لحاظ کنیم و ارتباطاتمان از طریق فضای مجازی تقویت شود.


وی درباره اقدامات جدید اتاق اصناف ایران در خصوص استفاده از شبکه های تابان و سامان که اوایل تیر ماه از سوی رئیس جمهوری رونمایی شد ، گفت : حرکت های موثری در این زمینه صورت گرفته که می تواند راهگشای کسب وکارهای جدید باشد.


هاشمی یکی از آثار مثبت نوین سازی بازار را نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در شبکه توزیع ارزیابی کرد و گفت: تحقق این رویه رضایت مصرف کنندگان و فروشندگان را به همراه خواهد داشت و تنظیم بازار به شکل بهتری انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته