دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

جلوگیری از انحراف مجدد در اجرای طرح رونق تولید

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت ادامه طرح رونق تولید ملی گفت: اجرای مجدد این طرح در راستای پوشش ضعف‌های سال‌گذشته آن بوده تا با جلوگیری از انحراف تمهید تسهیلات قبلی واحد‌ها از سوی بانک‌ها و جلوگیری از پرداخت تسهیلات به جایی غیرازواحدهای تولیدی، این مشکلات اجرایی برطرف شود.
کد خبر : 195673

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با آنا درباره اهمیت بازسازی بنگاه‌های تولیدی سنتی اظهارکرد: رونق تولید در بنگاه‌های قدیمی و سنتی که سال‌ها با تحریم روبه‌رو بودند برای اقتصاد ایران که در مسیر توسعه می‌خواهد گام‌های مثبتی بردارد بسیار مهم است زیرا نباید از پتانسیل و تجربیات این بنگاه‌های اقتصادی در امر توسعه‌پذیری اقتصاد غافل شد.


وی ادامه داد: بر همین اساس، در سال جاری بودجه‌ای 20هزار میلیارد تومانی برای رونق و بازسازی صنوف تولیدی اختصاص یافته که باید این بنگاه‌ها هرچه سریعتر برای توسعه اقتصاد خود را به‌روزرسانی کنند.


رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اهمیت پیشبرد طرح رونق تولیدملی اشاره و تاکید کرد: استقبال از این طرح در سال گذشته، باعث بهره‌مندی هفت‌هزار و پانصد واحد صنعتی، تولید و کشاورزی از تسهیلات 16هزار میلیارد تومانی شد تا با توجه به اهمیت این رویکرد، حجم پرداختی تسهیلات به 20هزار میلیارد تومان افزایش یابد.


قائم‌مقام وزیر صنعت با اشاره به اینکه این طرح برای رونق و توسعه بنگاه‌های تولیدی پیاده‌سازی شده است، تصریح کرد: بازخوردها از اجرای این طرح حاکی از موفقیت بالای 80درصد اجرای این طرح است چراکه برای اجرای این طرح به واحد‌های تولیدی تخفیفاتی از جمله رفع مشکل چک برگشتی، بدهی مالیاتی و بیمه‌ای و بدهی غیرجاری قائل شده‌ایم تا بنگاه‌های تولیدی بتوانند از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شوند.


رحمانی با قابل اهمیت خواندن جلوگیری از ایجاد انحراف در اجرای طرح رونق تولیدملی افزود: اجرای مجدد این طرح در راستای پوشش ضعف‌های سال‌گذشته آن بوده تا با جلوگیری از انحراف تمهید تسهیلات قبلی واحد‌ها از سوی بانک‌ها و جلوگیری از پرداخت تسهیلات به جایی غیرازواحدهای تولیدی، این مشکلات اجرایی برطرف شود.


وی همچنین درباره اینکه این طرح مشمول 10هزار واحد تولیدی می‌شود گفت:‌ تفاوت تمدید این طرح به افزایش چهار هزار میلیارد تومانی اعتبارات آن بازمیگردد ضمن آنکه امسال برای بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد صنایع و 100هزار واحد صنوف تولیدی 10هزار میلیارد تومان و بخشی تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته