دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1396 - 14:54
معاون دفتر سلامت روان، اجتماع و اعتیاد وزارت بهداشت عنوان کرد

وزارت بهداشت در انتظار اجازه قضایی برای دیدار و بررسی شخصیت قاتل آتنا

معاون دفتر سلامت روان، اجتماع و اعتیاد وزارت بهداشت از اعزام تیم‌های سلامت‌ روان وزارت بهداشت به پارس آباد خبر داد و گفت: از خانواده مقتول دلجویی و هم اکنون جو متشنج و خشونت آمیز شهر آرام شده است اما براساس دستور مراجع قضایی هنوز امکان مصاحبه و بررسی شخصیت شناسی قاتل و ملاقات با خانواده قاتل امکان پذیر نیست.
کد خبر : 195668

علی اسدی، معاون دفتر سلامت روان، اجتماع و اعتیاد وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد حمایت‌های اداره‌ کل سلامت روان وزارت بهداشت از خانواده آتنا اصلانی اظهار کرد: از روزهای اول پیدا شدن جسد آتنا، تیم‌ 4 نفره سلامت روان وزارت بهداشت شامل روانشناس و روانپزشک به شهرستان پارس‌آباد در استان اردبیل اعزام شدند و از نزدیک خانواده مقتول را تحت حمایت و دلجویی قرار دادند و همچنین سعی کردند با ارتباط با مردم و مداخلات کلیدی از نظر علمی و فنی، جو خشونت‌آمیز و متشنج شهر را آرام کنند.


وی افزود: هم‌اکنون نیز مرکز بهداشت شهرستان پارس‌آباد با دریافت رهنمودهای لازم در این زمینه در حال ارائه خدمات به شهروندان و خانواده مقتول هستند.


اسدی در مورد ارائه خدمات سلامت روان به خانواده قاتل آتنا نیز گفت: با توجه به مسائل حقوقی و قضایی این حادثه، هنوز اجازه ملاقات با خانواده قاتل به ما داده نشده است، زیرا این خانواده به دلیل مسائل امنیتی و به منظور پیشگیری از خشونت مردم نسبت به آنها، از سوی مقامات قضایی با دستور دادستانی در محل امنی نگهداری می‌شوند. به همین دلیل تا روز گذشته هنوز امکان دسترسی به این خانواده برای وزارت بهداشت میسر نشده است.


این مقام مسئول در وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا برای بررسی شخصیت قاتل از سوی تیم سلامت روان وزارت بهداشت اقدام شده یا خیر، افزود: از قاضی پرونده درخواست کرده‌ایم که به روانپزشکان و روانشناسان ما اجازه دهند قاتل آتنا تحت ارزیابی و بررسی قرار گیرد،‌ اما هنوز به دلیل مسائل امنیتی این اجازه به ما داده نشده البته این موضوع جزو پروسه مداخلات سلامت روان وزارت بهداشت است.


وی تاکید کرد: بررسی و شخصیت‌شناسی قاتل آتنا، یکی از ضروریات این پرونده محسوب می‌شود و در صورت اجازه مقامات قضایی این فرد از سوی پزشکی قانونی روانپزشکی، روانشناسان و روانپزشکان وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


اسدی ادامه داد: مجرمان و قاتلان باید از نظر اختلالات شخصیتی، رفتاری، خلقی و روانپزشکی مورد بررسی قرار گیرند.


وی ادامه داد: به منظور ایجاد جو آرام و امن در شهرستان پارس‌آباد، پیام‌هایی از سوی حوزه وزارت بهداشت در قالب پلاکاردهایی در سطح شهر نصب شده است که مردم را به خویشتن‌داری و آرامش دعوت می‌کند تا جو شهر از خشونت و تشنج خارج شود.


معاون دفتر سلامت روان، اجتماع و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به دستور مستقیم وزیر بهداشت مبنی‌بر بررسی و ارزیابی شرایط سلامت روان منطقه پارس‌آباد یادآور شد: دکتر احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت به این منطقه سفر کردند و با توجه به اهمیت موضوع شرایط روانی و اجتماعی پارس‌آباد را مورد بررسی قرار داده‌اند؛ به‌طوری‌که همراه با یک جامعه‌شناس و روانپزشک با مردم ارتباط برقرار کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته