دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1396 - 12:22
علوی‌فاضل در گفت‎وگو با آنا مطرح کرد:

حضور دکتر رهبر سرمایه‌ای برای پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب دکتر فرهاد رهبر را به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه  نوید بخش دانست و گفت: انتخاب ایشان را سرمایه‌ای برای پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه آزاد می‎دانم.
کد خبر : 195656

دکتر مجتبی علوی فاضل درباره سوابق اجرایی و دانشگاهی فرهاد رهبر و انتخاب او به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «طبق مقررات انتخاب ریاست دانشگاه بر عهده هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است. بنابراین درباره انتصاب دکتر فرهاد رهبر نیز هیات امنای مرکزی دانشگاه تصمیم گرفته‌ است.»


علوی‌فاضل ادامه داد: «طبق قانون اگر فردی با رای هیات امنای مرکزی به عنوان سرپرست منصوب شود، از سوی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد شد و این شورا نیز برای انتصاب شخص مورد نظر به عنوان رئیس دانشگاه تصمیم گیری می‌کند.»


به گفته او، انتصاب دکتر رهبر هم براساس پیشنهاد و رای اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه انجام شده و او به اتفاق آرا به عنوان سرپرست جدید دانشگاه منصوب شد.


رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «سیاست دانشگاه را هیات امنای دانشگاه تعریف می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است و رئیس دانشگاه آزاد نیز عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. بنابراین طبیعی است که ما از اسناد بالا دستی کشور از جمله سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری و سند چشم انداز نقشه جامع علمی کشور تبعیت می‌کنیم.»


او گفت: «ما تابع ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور هستیم که البته هیات امنا سیاست‌های اصولی را تعریف می‌کند و رئیس دانشگاه هم برنامه اجرایی خود را ارائه می‌دهد و چالش‌ها و فرصت‌ها، همچنین کمبودها و مشکلات دانشگاه به عنوان شرایط دانشگاه تعریف و به اسناد بالا دستی خود اعلام می‌کند.»


علوی فاضل ادامه داد: «حضور فرهاد رهبر با توجه به سابقه او در سازمان برنامه ریزی کشور و هم به عنوان رئیس سابق دانشگاه تهران، این نوید را می‌دهد که سیاست‌های دانشگاه بر اساس واقعیت‌های امروز دانشگاه و شرایط دانشگاه، گستردگی و تنوع ماموریت‌ها و برای تحقق اهداف بالا دستی نظام باشد. بنابراین آقای رهبر به عنوان یک شخصیت باتجربه، سرمایه‌ای برای پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته