دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1396 - 10:12

پای امارات به نقل قول جعلی امیر قطر درباره ایران باز شد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا نوشت، دولت امارات متحده عربی در ماه می برای هک شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری قطر و انتشار سخنان نادرست و جنجالی به نقل از امیر قطر برنامه‌ریزی کرده بود.
کد خبر : 195571

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز یکشنبه به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا نوشت، امارات در اواخر ماه می (خرداد) برای هک شبکه‌های اجتماعی دولتی و سایت‌های خبری قطری برنامه‌ریزی کرده بود تا اظهارنظرهای جنجالی و نادرستی را از قول امیر قطر منتشر شود و موجب بروز یک بحران دیپلماتیک گردد.


در ماه می سخنانی به نقل از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر منتشر شد که در آنها وی از حماس تقدیر کرده و گفته بود ایران یک «قدرت اسلامی» است. در واکنش به این سخنان، عربستان، امارات، مصر و بحرین ضمن متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و کلیه روابط حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی با قطر را متوقف نمودند.


قطر در اواخر ماه می اعلام کرد که هکرها اظهاراتی نادرست به نقل از امیر این کشور منتشر کرده اند، اما این توضیحات از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس رد شد.


واشنگتن پست می‌نویسد، هفته گذشته اطلاعات تحلیلی جدید به دست مقامات اطلاعاتی آمریکایی رسیده که نشان می‌دهد مقامات ارشد دولت امارات متحده عربی در روز 23 می (1 خرداد) یعنی یک روز قبل از انجام هک های ادعایی قطر، در مورد هک‌های برنامه‌ریزی شده صحبت‌هایی کرده‌اند.


به نوشته این روزنامه آمریکایی، این مقامات گفته‌اند، مشخص نیست که آیا امارات خود این سایت‌ها را هک کرده یا برای انجام آنها به کسی پول پرداخت کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته