دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد:

کتاب و آلبوم جدید بیژن بیژنی در راه است

آلبوم جدید بیژنی، هشت قطعه دارد که تا نیمه دوم سال 96 منتشر می‌شود و کتابی هم در حوزه خوشنویسی آماده کرده است که تا آخر امسال منتشر می‌شود که به گفته این هنرمند شاید بتواند به کسانی که علاقه‌مند هستند کمک کند.
کد خبر : 195450

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بیژن بیژنی خطاط و خواننده در مورد فعالیتش در حوزه خوش‌نویسی گفت: «در حال حاضر یک کتاب آموزشی در حوزه خوش‌نویسی آماده انتشار دارم و در حال گفت‌وگو با انتشارات آبان هستیم تا در صورت امکان همین امسال منتشر شود.»


وی در ادامه افزود: «کتاب آماده است و شاید بتواند به کسانی که علاقه‌مند به حوزه خوشنویسی هستند کمک کند. در این کتاب نزدیک به 300 سرمشق از آثار نستعلیق من چاپ خواهد شد و به علاقه‌مندان تقدیم می‌شود.»


خواننده «نهان‌خانه دل» اظهار کرد: «اردیبهشت 96 نمایشگاهی از آثار خوشنویسی من برگزار شد که مورد استقبال بسیاری از طرفداران این عرصه قرار گرفت و 50 تابلو فروخته شد که مضامین این کارها؛ شعر کلاسی و معاصر، سیاه مشق‌ها، چلیپا و قطعه نویسی است. همزمان با این نمایشگاه کتابی که حاوی آثار بخش نمایشگاهی کارهای گذشته‌ام است هم با عنوان «نای و نی» از انتشارات آبان منتشر شد.»


وی در ادامه تاکید کرد: «از سوی دیگر با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، کتاب «نای و نی» در قطع رحلی و با کیفیت درجه یک به همراه 16 آلبوم موسیقی که در طول این سال‌ها کار کرده‌ام منتشر شد.»


خواننده «آینه در آینه» در ادامه گفت: «در حال حاضر اثر تازه‌ای در دست دارم که شامل آوازهایی که همراه با ارکستر اجرا شده، ضبط شده است و فقط باید در استدیو کارهای میکس و مسترینگ آن را انجام دهیم. این آلبوم 8 قطعه دارد که تا نیمه دوم سال 96 منتشر می‌شود. آهنگسازی این کارها را علی اکبرپور و تنظیم آن را رضا فدایی به عهده دارند.»


خواننده «چهار فصل» گفت: «آخرین کارم آلبوم «حرفی دیگر» است که نوروز 96 با موسیقی محمدجواد ضرابیان و با اشعار هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، رهی معیری، عبید زاکانی و حسین منزوی منتشر شد.»


وی گفت: «این آثار با آهنگسازی علی اکبرپور در اجرای من جزو کارهای متفاوت محسوب می‌شود. اکبرپور آهنگسازی قدیمی است که با افرادی مثل نادر گلچین، ناصر مسعودی و بسیاری از خواننده‌های قدیمی همکاری کرده‌ است. امیدوارم این آلبوم در دل و جان علاقه‌مندان آثارم بنشیند.»


بیژنی با اشاره به انجام کارهای جدید در عرصه موسیقی گفت: «اثری با موسیقی استاد روشن‌روان آماده ضبط دارم که مجموعه اشعار حضرت مولانا، خیام، سعدی، حافظ، ابوسعید ابوالخیر، ژاله اصفهانی و فریدون مشیری است. موسیقی این مجموعه‌ نوشته شده است و منتظریم اسپانسری که مورد نظرمان است به ما بپیوندد تا بتوانیم کار را ضبط کنیم»


خواننده «سیب سرخ خورشید» در ادامه افزود:. «تاکنون 8 آلبوم‌ از آلبوم‌های من با استاد روشن‌روان بوده است و این امر که یک خواننده یا آهنگساز با آدم‌های متفاوتی کار کند، همیشه در عرصه موسیقی طبیعی است. من زمانی که احساس کنم آهنگی مناسب است و به صدای من می‌خورد، قبول می‌کنم و تجربه کار با آدم‌های متفاوت را از دست نمی‌دهم.»


خواننده «ایران زمین» با تاکید بر شرایط نامناسب در عرصه موسیقی گفت: «متاسفانه سرمایه‌گذاران روی موسیقی جدی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، کپی‌های غیرمجاز زیاد است و مردم آثار را بلافاصله پس از انتشار، روی سایت می‌گذارند و دانلودها شروع می‌شود. از طرفی آثاری که تولید می‌شود بسیار هزینه‌بر است و موسسه‌ها و سازمان‌های دولتی حمایت نمی‌کنند.»


وی افزود: «امیدوارم در این دوره از موسیقیدانان بزگ و قدیمی بیشتر حمایت شود اما به طور کلی حال موسیقی ما خوش نیست.»


انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته